Seyyal TANER vs Feri CANSEL: BENiMLE SEViŞiR MiSiN? – 1972

BENiMLE SEViŞiR MiSiN?

“Benimle Sevişir misin?” 1960′lı yıllarda şöhret basamaklarını sahne şovları, striptiz gösterileri ile tırmanmaya başlayan Feri Cansel‘in öncellikle melodramlar ardından avantür ve fantastik sinema örnekleriyle genişleyen sinema kariyerinin erotik Türk Sinemasına doğru ilerlediği dönemin ilk örneklerindendir.

Amcasının öldürülmesiyle büyük bir mirasın varisi olan Elif(Feri Cansel), yakın akrabası Sibel(Seyyal Taner) ve arkadaşı Erol’un(Salih Güney) desteğiyle zor günleri atlatmaya çalışmaktadır. Sibel ve Erol’un amacı ise bu mirası tamamen ele geçirebilmektir. Ateşli bir aşk yaşayan ikili aynı zamanda Erol’un kurlarına dayanamayan Elif’i bir aşk kıskacına almaktadır.

Sibel’in Elif’in gözünde yarattığı güven ortamıyla yönlendirdiği bir flört döneminin ardından Elif, Erol ile evlenmeye karar verir ve onun için herşeyden vazgeçtiğini ispat etmek içinde tüm mirasını Erol’a devredeceğini belirtir.

Fakat Erol’un Sibel ile ilişkisini öğrenen Elif bir trafik kazası geçirerek gözlerini kaybeder. Mirası ne şekilde olursa olsun eline geçirmek isteyen Sibel, Erol’un tekrar güvenini kazanması için Elif ile başbaşa bir evde kalmalarına izin verir.

Ne var ki iki sevgili kaldıkları evde yalnız değildir ve peşlerinde ki Sibel’in en büyük arzusu Elif’in önünde Erol ile sevişerek ondan intikam almaktır…

Vamp Kadınlar:

Senaryo gereği yakın akraba olan (amca çocukları) Feri Cansel ve Seyyal Taner’in fiziki bazı detaylar haricinde (özellikle Feri Cansel’in mükemmel gözleri), gerçektende birbirlerine oldukça benzeyen karakterler oldukları dikkat çekmekte. Hernekadar Cansel bu filmde vamp kadın kimliğini Taner’e devretmişte olsa slikon destekli haşmetli vücudu ve açılış jeneriğinde Taner’i aratmayan kıvrak danslarıyla ikilinin çokta farklı olmadıklarını göstermektedir.

Feri Cansel’in trafik kazasının ardından kör olmasıyla gelişen romantik yalı sahneleri erotizm öğelerinin ilginç şekillerde sunulabileceği bir sahanında kapısını aralamaktadır. Salih Güneyle başbaşa olduklarını sandığı evde ki sınırlı erotik fantazya Seyyal Taner’in minik soyunma gösterisi ile başlar.

Takip eden bölümde Seyyal Taner’in başrolü üstlendiği üçlü yatak sahnesi, İtalyan ürünü porno filmlerde başvurulan bir fantezi olan yaşlı, iktidarsız ancak zengin adamın yatağını paylaştığı genç karısının başka bir erkekle aynı yatakta sevişmeşi temasının değişik bir yorumlamasıdır. Bu sahnede kör Feri Canselle aynı yatağa giren Salih Güney’in her iki kadını aynı anda idare etmeye çalışması takdire şayan bir görsellik.

Feri Cansel’in gelişen zaman öğelerini vurgulamak amacıyla sürekli olarak farklı kıyafetlerle gözükmesi, dönemin Yeşilçam imkanlarını göz önüne aldığımızda oldukça zengin bir gardroba sahip olduğunu göstermektedir.

Salih Güney, filmin iki kadın arasında dönüşümlü olarak sunulan öpüşme ve ön sevişme sahnelerinde ki performansıyla, erotik sinemanın gitgide dallanacağı ilerleyen yıllarda, türle özdeşleşen tüm oyuncular içerisinde hemcinslerine göre oldukça rahat bir tavır içerisinde (ki Türk sinemasında gerçekten rol yaptığını belli etmeyecek kadar rahat öpüşebilen erkek sayısı yok denecek kadar az) türün gerçek yürütme organının kendisi olduğunu kanıtlamaktadır.

Yazan: Gökay GELGEC - Yojimbooo

BENiMLE SEViŞiR MiSiN? Resim Galerisi:
(Bazı resimler 18+ öğeler içermektedir. Resimleri orjinal boyutlarında görmek için üstlerine tıklayınız)

About Gokay Gelgec