Yeşilçam’ın Zoom Faciaları

4
1875

Bir terim olarak ZOOM, fotoğrafçılıkta nesnelerin yakınlaştırılması olarak geçmektedir. Elbette ki sinemada temelinde edebiyatı resimlerle kuran bir sanat olarak fotoğrafçılığın temel ilkelerinden faydalanmaktadır.

Varoluşunun temelinde fantastik bir yapıya sahip Yeşilçam’ın fotoğrafçılık kurallarını kendi usulünce ürünlerine adapte edişide araştırmacılar için yepyeni bir fantastik yolculuk anlamına gelmektedir. Cüneyt Arkın ve Çetin Inanç ortaklığında Kunt Tulgar‘ın başarılı kolajlarıyla büyük kısmı stüdyoda kotarılmış ÖLÜM SAVAŞÇISI filmi bu yolculuklar içerisinde terimler, kurallar ve yeniden yaratılmış kavramlar açısından zengin öğeler içeren bir zirve noktasıdır.

Özellikle Amerikan trash film takipçilerince filme yakıştırılan TURKISH EVIL DEAD isminin çıkış noktası filmde metamorfoza uğrayıp ölüp dirilen üçüncü boyuttan gelen canavar (vede karateci) mahluklar kadar, terim olarak Evil Dead filminde kullanılan İtalyan Giallo’ları benzeri yakın plan ve zoom çekimlerden kaynaklanmaktadır.

Yeşilçam’a bu çeşitte zoom ve yakın planlarda insan duygusallığını verme çabası içerisinde olan resimlemeleri armağan eden kişi ise şüphesiz Sergio Leone. Yönetmenin filmlerinin dünyayı kasıp kavurduğu dönemde Türkiyedeki takipçilerince de tarzının vazgeçilmezi öğelerinin uygulanması şaşırılacak bir durum değil.

Ancak Leone’nin detayların altını çizerek pekiştirmek amacıyla kullandığı tekniklerin Yeşilçam’da ki fütursuz kullanımları kimi zaman üzerine bir tez çalışması yapılması gereken çözümsüzlükleride beraberinde getirmektedir.

Bizlerde Yeşilçamın Zoom Faciaları üzerine yolculuğumuza Zerrin Egeliler ve Tarık Şimşeğin başrollerini paylaştığı ÇILDIRTAN KADIN filminden iki ve Emel Tümer’in yük tankeri içinde saklanan Cüneyt Arkın’ı baştan çıkartmak amacıyla ÇÖL filminde dansını sergilediği sahneyle başlıyoruz.

 

Dersimizin konusu:

Kaynananın çıldırttığı esas oğlanın psikolojik olarak delirmesi nasıl resimlendirilmelidir?

Küt küt yakınlaşan obje çocuk değil de kadının kalbimidir?

Tanker fetişizmi ??

Videoyu izlemek için indirmeniz gerekmektedir. Bunun için aşağıdaki Yesilcam Zoom linkine tıklayınız ve açılan sayfadan aynı

isimli yazıya basarak indiriniz:

Yesilcam Zoom

Yazan: Gökay GELGEC – Yojimbooo

Yorumlar

PAYLAŞ
Önceki İçerikTop 10: Türk sinemasının en ünlü tecavüzcüleri
Sonraki İçerikHaber: Hayal Perdesi Sinema Dergisi’nin 30. Sayısı Yayında!
1982 - Abisi ile beraber Cüneyt Arkın'ın SON SAVAŞÇI filmini sinemada seyrederek Fantastik kulvara erken giriş yaptı. 1980'li yıllar - Video furyası ve TRT de yayınlanmış her tür filmi izleyerek geçirdi. Bu dönem özellikle ilerleyen yıllarda film müzikleri deşifreleri ve remake çalışmaları için bir ön kültüre sahip olmasını sağladı. 1992 - Film muzikleri koleksiyonculuğu ve Yeşilçam filmlerinde kullanılan yabancı müziklerin deşifresine başladı. Son 20 yılda kaset, cd, plak ve sanal formatlarda olmak üzere 5000 adedin üzerinde film müziği albümü edindi. 1998 - Çetin İnanç Koleksiyoncuları ÇIKO'yu kurdu. Grup amaç olarak filmlerin esinlendiği orjinal yapımları, filmlerde kullanılmış olan müziklerin deşifresi ve filmlere ait afiş - lobi kartı gibi dökümanların arşive eklenmesini seçti. 2007 - Utku Uluer ile beraber SINEMATIK blogunun kurdular ve konsept dosyası CEMIL, Mesut Karanın katkılarıyla Cinemascope dergisinde yeraldı. Konsept dosyalar olarak Cemil ve Adalet filmlerinin yanısıra Tunç Okan Cumartesi Cumartesi ve Otobüs, Erotik Türk Sinemasının giallo örnekleri, Yeşilçam Remakeleri ve bir akım olarak Anadolu Westernleri konularında yazılı çalışmaları bulundu. 2008 - Onar Films adına Jet Director ve Vendetta isminde iki kısa dökümanter hazırladı. Bu çalışmalar Demir Pençe Korsan Adam ve Cellat dvdlerinin basımlarında dünya pazarında yayınlandı. Hollanda kökenli Shockkend News sinema dergisi tarafından hazırlanan Turkish Trash Weekend film gösterimleri etkinliğinde konuşmacı ve danışman olarak yeraldı. Ayrıca yine aynı dergi için Türk Fantastik Sineması üzerine bir dosya hazırladı. 2009 - Amerikan Dark Maze Studios dvd ve film yapımcılığı şirketi adına Korkusuz ve Kara Şimşek filmlerinin basım aşamalarında Çetin İnanç ve Serdar Kebapçılara ait dökümanterleri hazırladı. Aynı dönemlerde Melih Gülgen, Cüneyt Arkın ve Çetin İnançla kişisel sohbetlerini Sinematik için yazılı kaynak olarak paylaştı. Yönetmen Cem Kaya tarafından Alman ZDF kanalı için hazırlanan Remake Remix Ripoff belgeselinde konuşmacı olarak yeraldı. Massimo Italiano'nun hazırladığı Poliziesco kitabının Türk - Italyan ortak polisiyeleri bölümünde İnsanları Seveceksin filmi üzerine bir makale hazırladı. Ege Üniversitesi Sinema Kulübü tarafından hazırlanan etkinliklerde Cüneyt Arkın - Çetin İnanç dönemi filmlerinden Vahşi Kanın sunumunu ve anlatıcılığını üstlendi. KargART Geceyarısı Filmleri etkinlikleri kapsamında Kilink filmleri gecesinin anlatıcılığını yaptı. 2010 yılından bugüne Macaristan'da yaşamaktadır.