Kadir İnanır ve Selvi Boylum Al Yazmalım finali

0
760

2018 yılının artık sonuna geliyoruz. Pek çok isim kaybettik bu sene. 2018 yılının biteceği son iki günde bir tane ilginç magazin haberi paylaşalım istedik. Zaten Ayşen Gruda’nın sağlık durumu canımızı sıkıyor. Bu sene arka arkaya vefat haberi vermekten sıkıldık, üzüldük ve hatta yorulduk, elimiz de paylaşmaya artık gitmiyor zaten…

Hürriyet’ten Cenkel Tezel, Selvi Boylum Al yazmalım filminin finali ile ilgili yönetmen ve senarist Ali Özgentürk’ün söylediklerine Kadir İnanır’ın çok kızdığını yazmış. Kadirizm geri döndü diye de verilebilinirdi haber. Biz haberi okuduk, çok kızmış ve sert cevap vermiş gibi gelmedi gerçi ama başlık önemli. Bu arada Kadir İnanır’a fazla katılmıyoruz çünkü pek çok senaryo kitaptan farklı olabiliyor ve filmde değişebiliyor. Ama en azından güzel bir mesaj vermiş. Yine de Ali Özgentürk’ün tam olarak ne anlattığını anlamamış gibi geldi bize. Bir de Özgentürk’ün senaryoyu yazdığını bilmiyor olabilir mi?

Kadir İnanır'dan Selvi Boylum Al Yazmalım açıklaması

Sene 2018 ve hala Selvi Boylum Al Yazmalım filmi basında gündem olabiliyor. Aşağıda hem Kadir İnanır’ın cevabını hem de Ali Özgentürk’ün söylediklerini okuyabilirsiniz:

…oO@Oo…

ALİ Özgentürk’ün geçtiğimiz günlerde ortaya attığı “Türkan Şoray, ‘Selvi Boylum Al Yazmalım’ filminin finalini değiştirmeye çalıştı. Canlandırdığı Asya karakterinin İlyas’a dönmesini istedi” iddiasına, unutulmaz filmin İlyas’ı Kadir İnanır’dan yanıt geldi.

Kadir İnanır, “Selvi Boylum Al Yazmalım”ın senaristi Özgentürk’ün iddiasının doğru olmadığını ileri sürdü: “Eser Cengiz Aytmatov’un ve Aytmatov dünyanın en büyük yazarlarından biri. Onun hikayesini değiştirmek kimseye düşmez. Onun kitabının sonu ‘Sevgi Emektir’ diye biter ve bu söz literatüre girmiştir, kimse de bunu değiştiremez. Cengiz Aytmatov’u yok saymak ahlaki değil. O senaryo demir senaryodur, değiştirilemez.”

Peki Ali Özgentürk ne demişti?

 ‘Selvi Boylum Al Yazmalım’ın senaristiydiniz. Türkan Şoray filmin sonunu değiştirmek istemiş, sonra…
– Finalde Türkan Şoray’ın oynadığı Asya, tutkuyla âşık olduğu İlyas’ı (Kadir İnanır) değil, ona ve çocuğuna emek veren Cemşit’i seçiyordu. Ben senaryoyu böyle yazmıştım ama çekimler sırasında Türkan Şoray, “Asya filmin sonunda İlyas’a dönsün’ diye tutturdu. Çünkü star, stara dönermiş! Atıf (Yılmaz) Abi de onay verdi. “Filminiz de finaliniz de sizin olsun” diyerek bavulumu topladım. Yola düştüm. Bir araba gelecek, beni alıp gidecek. O sırada Rüçhan (Adlı) Bey’le karşılaştık. Çok nazik bir adamdı. “Siz niye çekimde yoksunuz” dedi. Anlattım. Haberinin olmadığını söyledi. İzah ettim, “Türkan, Kadir’e döner ve hoş bir final olur ama bu hakikat değil” dedim. Hak verdi, “Ben ikna ederim” dedi, etti de…
Filmden bugüne taşınan bir replik: “Sevgi neydi; sevgi iyilikti, dostluktu, sevgi emekti.” Sosyal medyada da yaygın kullanılan bu sözlerin ilginç bir hikâyesi var...
– O sırada Işıl Özgentürk’le evliydim. Atıf Abi, bu senaryoyu yazmamı istedi. Bir sene falan sürdü yazması. Bugüne kadar da beş kuruş almış değilim bu işten. Evimize Işıl bakıyordu. Ben de bebeğimize bakıyordum. Karda onu, arabasıyla Erenköy Kız Lisesi’nin bahçesine götürüyordum. Bu replik oradan çıktı. Ona verdiğim emekten doğdu. Ki annem 11 çocuk doğurdu. İkisi yolda vefat etti. Daha birini sevmeye fırsat bulamadan, öbürü doğuyordu. En büyük çocuk bendim, çocuklarını iyi yaşayamadı annem. Kızım Dünya’ya bakarken hep annemi hatırladım. Annem bu kadar çocuk yaptığı halde, çocuksuz kalmıştı. Ölümünde de gizli bir intihar sezdim. Yanlışlıkla tarım ilacı içecek kadar akılsız değildi.
Atıf Yılmaz’a repliği götürdüğünüzde ne dedi?
– “Ne demek lan bu, sen sosyalist olduğun için bunu yazdın” dedi. “Atıf Abi, ben evde bir bebek bakıyorum, ona bakarken yazıyorum” deyince şaşırdı. Bir tuhaf oldu. Gözünden bir damla yaş aktığını gördüm. (Gözleri doluyor) Atıf Abi bu senaryoyu en duyarlı çekebilecek tek yönetmendi. O olmasaydı ne bu senaryo olurdu ne de film…

Yorumlar