Hey Gidi Yeşilçam: Aytaç Arman ve Seyyal Taner – Felek (1973)

0
1226

31 ekim 1973 tarihli bir Hey dergisi paylaşımı ile sizlerleyiz bu sefer de. Aytaç Arman ve Seyyal Taner‘in başrollerini paylaştıkları Felek filmi hakkında yazımız. Yazıyı seçme sebebimiz o dönem fotoromadan sinemaya geçiş yapan Arda Uskan hakkında bilgiler içermesi, ayrıca Oğuz Gözen‘in fotoromandan sinemaya geçen ilk yönetmen olduğu bilgisi de kayda değer. Derginin 41. sayfasında yer alan bu yazı imzasız yayınlanmış…

….oOo….

Yeşilçam içinde çizgi-dışı bir film FELEK

Dışarıda TV’nin yaptığını bizde de fotoromanlar yapıyor galiba. Nasıl dışarda sinamacılık stajını TV’de yapan gençler yönetmen olarak sinemaya geçiyorlarsa bizde de fotoromanlarla el bileyen gençler rejisör olacak Yeşilçam’a geçiyorlar.

Aytaç Arman ve Seyyal Taner - Felek (1973)
Yine filmden bir sahne… Aytaç Arman – Seyyal Taner

Bu yolu Oğuz Gözen açtıi peşinden Artun Yeren bir filmin yönetmenliğini yaptı. Şimdi de afişlerde yeni bir yönetmenin adı var: Arda Uskan. Uskan kendi firmasına “Felek” adlı bir film yaptı, filminin başrollerinde de Aytaç Arman – Seyyal Taner – Erden Alkan üçlüsünü oynattı

Kimine kavun yedirir, kimine..
“Felek”te anlatılan şu : çizgi dışı iki genç var… Biri semt kabadayısı, öteki fahişe. . Birbirlerine sevdalanıyorlar, evlenmeye kalkıyorlar; bu arada olmadık bir iş oluyor, kabadayı hapse giriyor. Kız bekliyor onu, bütün baskılara direniyor; şartlanmaların yürekle üstesinden gelmeye çalışıyor. Sonunda “Adamı” çıkıyor hapisten ama bu defa da araya karaçalı gibi bir “Kiralık katil “giriyor.
Uskan: “Filmimde konunun değişik olması kadar, anlatımın da farklı olmasını istedim. Yeni bir biçim denemesi yaptım” diyor.

“Biçim denemesi”ne biçim olacak?

Filmin kameramanı Muhlis Basa… 9, 8’lik, gibi bugüne kadar Yeşilçamı da kullanılmış, objektiflerden tutun da, 10 santimden 1000 metreye kadar net yapan objektiflere değin birçok objektif kullanılmış filmde, sık sık “Tele çalışması” yapılmış. Ayrıca oyuncuların “Oyununda”, filmin montajından önce “biçime” dikkat edilmiş, her şeyin biçim paralelinde olmasına çalışılmış. Şimdi geriye bir soru kalıyor:”Bunca dikkat edilen biçim denemesi yapılan film sonunda ne “biçim” oldu?

Bu sorunun cevabı şimdi film kutularındadır. Yarın film vizyona girecek ve bu sorunun cevabı “belli “olacaktır.Aytaç Arman Seyyal Taner Erden Alkan - Felek (1973)

Fahişe (Seyyal Taner), Kiralık Katil (Erden Alkan), Kabadayı (Aytaç Arman) üçlüsü filmin bir sahnesinde…

Yorumlar