Yeşilçam Müzikleri: Böbrek Soundsystem – Mantarların içinde

0
1889

Böbrek Sound System Kimdir? Nedir?

Böbrek Soundsystem projesi, hem gizemli hem de lo-fi değerler taşıdığı için eski türkülerden, 60‘ların Türk Psychedelic ve Anadolu Rock şarkılarından loop’lar kesip biriktirmeye başlayarak, biraz da sıkıntının etkisiyle hayat bulmuş. Parçalarını inşa ederken kendisi de dinleyicileri kadar gülmezse veya şaşırmazsa hemen sıkıldığı için, prodüksiyonlarında mizah ve zıtlık gibi silahları bolca kullanmaktan başka pek de bir şey yapmadığını belirten Böbrek Soundsystem, kolaj estetiğini korurken, dinlenebilir ve hatta mümkünse dans edilebilir parçalar yapmayı felsefe edinmiş.

Projenin ilk video klibi “Mantarların İçinde” isimli parça için hazırlanmış. Böbrek’in yıllar boyu farklı projelerde birlikte çalıştığı Mehmetcan Serinkaya‘nın yarattığı video klip, absürt öğeler taşıyor ve her karesi dondurulup incelenebilecek kadar detaylı görsel kolajlar içeriyor. Böbrek Soundsystem, 2013 yılından itibaren dj setlerin yanısıra parçalarını bir live-band ile dinleyicileriyle buluşturmayı planlıyor.

Sinematik Yeşilçam: Türkiyenin ilk korku plağındaki konuşmaları sen de sample olara kullanmışsın. Ölüler konuşmaz ki filmini izledin mi? Korku Plağından nasıl haberin oldu?
BSS: Filmi ne yazık ki izlemedim, ama epey meraklandım içeriği konusunda. Korku plağına dip sahaf diye bir dükkanın internet ortamlarında denk geldim.

Sinematik Yeşilçam: Seni korku plağından sesleri kullanmaya iten özel bir sebep var mı?
BSS: Beni bu plaktan kısımlar kullanmaya iten tek şey, türkiye’de varolmasına çok şaşırdığım bu tarz bir ürünü beni dinleyecek birilerine de ulaştırıp onları da benim şaşırdığım kadar şaşırtması motivasyonuydu ki işin ilginci bir çok kişi o sesin sahibini ben sanıyor.

Sinematik Yeşilçam: Birkaç kişi yaptığının mash up olduğunu söyleyebilir ben böyle düşünmüyorum çünkü mash up 2 şarkının yapısını bozmadan üst üste bindirmek. Sampling ve kes yapıştır üzerine yaptığın şarkıları oldukça beğendim. Müziğini nasıl oluşturduğun üzerine biraz daha detay almak isterim?
BSS: Yaptığım işler kulağa ilk etapta “mashup”mışcasına gelse de teknik olarak yaptığım işin en yakın olduğu janr triphop. zamanında sertçe içine bulaştığım triphop janrındaki prodüksiyonlarımı ne yöntemlerle yapıyorsam çoğu zaman böbrek parçalarını da aynı tekniklerle inşa ediyorum. eski bir parçadan loop kesiyorum oraya kadar okey ama üstüne inşa ettiğim beat’ler, bass’lar, synth’ler vs genelde sound’undan notasyonuna kadar komple benim elimden çıkma. “iki sample kes üstüne beat koy, oh ne güzel” falan diye yaklaşan akılsız ve heyecanlı delikanlılar tabii ki çıkıyor ama ne asıl kimliğimi, ne de müzik piyasasında bugüne kadar ne ürettiğimi, ne projelerle uğraştığımı bilmeyen tipler tabii ki bunlar. Bir proje çok hızlı popüler olursa tabii bir denyo-magnet‘a dönüşme riski de o kadar çok artıyor. dolayısıyla bu tarz tepkileri doğal karşılıyorum.

Sinematik Yeşilçam: Daha fazla Yeşilçam’dan beslenmeyi düşünüyor musun?
BSS: Yeşilçam’da benim beslenebileceğim kocaman bir dünya var ama yeşilçam’a çok fazla girersem hemen bir 2/5bz damgası yemekten korkuyorum. Biliyorsunuz bu yeşilçamlı işlerin kralını son 20 yıldır o zaten yapıyor. Ben absürdlüğü sürdürürken bir yandan da halen dansedip eğlenilebilir taraflarda kalmayı hedefliyorum. Komiklikler, şakalar, absürdlükler güzel ama asıl focus o tarafa kayarsa asıl uğraşım olan işin “müzik” kısmının fazla gölgede kalacağından kıllanıyorum. Dans ve eğlence benim için önemli çünkü ben çıkıp bir yerde çaldığımda aşağıdaki insanlar benim müziğimle eğlenemeyecekse zaten bu projeden hemen sıkılır ve rafa kaldırırım.
BURADAN DİNLEYİNİZ ve İZLEYİNİZ: Böbrek Soundsystem – Mantarların içinde (üzüntüden uzakta)