Mine Mutlu : TATLI TATLI (1975)

5
14612
tatli_tatli_mine_mutlu_sinematik1 Mine Mutlu 1
TATLI TATLI

Sinemamızın 1970’li yıllar boyunca ekonomik darboğazdan çıkma sebebi veya yeni bir akım olarak sinema tarihimize geçen Erotik Türk Sineması‘nın kendi filmografisinde en ilginç örneklerini ele almaya devam ediyoruz.

TATLI TATLI, Melih Gülgen‘in türün iyiden iyiye piyasaya hakim olmaya başladığı 1975 yılından atılmış bir kartpostal değerinde. “En iyi senaryo, romanlardan ortaya çıkandır” düşüncesine sadık kalan Gülgen, filmi Irwing Wallace‘nin Türkçeye Delicesine olarak çevrilen The Fan Club romanından uyarlamıştır.

Mine Mutlu 11

Ünlü şarkıcı ve seks sembolü Mine Mutlu‘nun fanatiği olan dört kişinin yolları bir deniz sefası esnasında kesişir. Saf genç Cemil(Mesut Engin), cinsel doyumsuzlukları olan aile babası Mehmet(Yüksel Gözen), fırsatlardan faydalanmayı bilen Kazım(Özcan Özgür) ve serkeş Osman‘dan (Kazım Kartal) oluşan ekip Mine Mutlu’yu Sevenler Klübü’nü kurarlar.
Görünüşte masum olan bu hayranlar topluluğu, medyanın etkisiyle gerçek üstü bir derecede ilahlaştırılan idolleriyle biraraya gelebilmek ve kendilerini ona tanıtmak için bir plan yaparlar. Cemil’in önderliğinde oluşan plana göre, Mine’yi kaçırarak sayfiye bölgesinde ki bir köşkte saklamak için harekete geçerler.
Cemil ilk geceden kontrolün elinden çıktığının farkına varır, kaçırma eylemini başarıyla tamamlayan ekibin diğer üyeleri kendisi kadar platonik bir sevgiyle Mineye bağlı değildir ve bu zor zamanın tadını sonuna kadar çıkartmaya kararlıdırlar. Nitekim Osman’ın başına buyruk ve sahiplenici tavırları kendisini grubun yeni lideri yapmıştır.Mine’ye ilk kez tecavüz edende o olur. Bunu Mehmet ve Kazım’ın oda ziyaretleri izler.
Olayın giderek kontrolden çıktığını gören Mine, geçmişinde olduğu ve kendisini zirveye ulaştıran dayanılmaz çekiciliğiyle bu dört kişiyi birbirine düşürmeye karar verir.
Ne var ki Osman, Mine’nin seks tuzağına düşmeyecek kadar tecrübeli bir suçludur…

“Mine Mutlu, yaklaşabilene ne mutlu”
Yeşilçam’ın güldürü öğelerinin vazgeçilmezlerinden birisi olan kafiyeli ve manidar cümlelerin belli bir dozda yeraldığı hikayenin en güzel mesajı bu olsa gerek. Kazım Kartal’ın kafiyeli konuşmalarından dökülen bir inci olarak bu cümlenin de filmin detaylarına girişte bir başlık vazifesi üstlenmesini istedim.
Filmin lokomotif karakteri şüphesiz Kazım Kartal. Abartılı oyunculuğu ve başrolde ki Mesut Engin‘in dönemin jön kıstaslarını ürkekçe üstlenmesinden ötürü, avantür ve gerilim öğelerini alfa erkek karakteriyle üstlenerek hikayenin basit bir melodramdan kurtulmasını sağlamaktadır.

Mine Mutlu 14Mine Mutlu 15

Mine Mutlu’nun geri dönüşlerle bezeli kısa yaşam öyküsünden beslenen (ki bu öykünün pek çok yıldızın hayatında da kendinden bir parça taşıyan türden olduğu söylenebilir) ve kadrajın çeperlerini Melih Gülgen’in çizdiği sınırlar çerçevesinde zorlayan erotizmiyle, doğuştan farklı iki karşıt cinsin çatışmasını sunan bir öykünün, mazlum-iyi (?) ve gerçek kötüsünün dengesini yaratmaktadır.
Özcan Özgür’ün diğer filmlerinde olduğu gibi fazla değişikliğe uğratmadan sunduğu komedi öğeleri, Yüksel Gözen’in suya sabuna dokunmak istemeyen karakteri ile beraber hikayenin dolgu malzemelerini oluşturmaktadır.
Yeşilçam’ın yurtdışından olduğu gibi kendi içerisinde de remake geleneğini yaşatmasının bir örneği olarak takip eden yıl Kadir İnanır, Fikret Hakan ve Sonia Viviani ile Delicesine(1976) ; 1980’li yıllarda da dönemin en önemli bayan yıldızlarından Harika Avcı‘nın Hakan Ural ile başrolü paylaştığı Alışırım (1987) filmlerinde de yeniden ele alınmıştır. Yüksel Gözen, Alışırım filminde de rol alarak aynı hikayenin iki ayrı uyarlamasında da kamera karşısına geçmiştir.*

Film boyunca kameraya takılan gazete manşetleri (bu haberler filme özel hazırlanmayıp, dönemin gazetelerinden toplama yapılarak oluşturulmuştur) 1980 rötuşuyla hız kazanarak 90’lı yıllarda Televole ve Reha Muhtar ortaklığıyla yörüngesine oturtulan magazin haberciliğinin güzide örneklerini sunmaktadır. Ayrıca filmin ismine de kaynak teşkil eden Nil Burak parçası Tatlı Tatlı’nın soundtrack konusunda başarılı bir seçim olduğunu belirtmeliyim.

Mine Mutlu 18Mine Mutlu 19

Mine Mutlu’nun geçmişine eşlik eden kötü yola düşürme uzmanı karakterler Yeşilçam’ın kötü adamlarının bir resmi geçidine dönüşmektedir. Turgut Özatay ile başlayan ve Hüseyin Zan ile devam eden tecavüzcüler gösterisi diğerlerine kıyasla daha sosyetik bir kötü adam karakteri olan Altan Günbay‘la zirveye ulaşır.

Finalde, bir başka filmin setine konuk olan ve Süheyl EğribozÜnsal Emre ikilisiyle kucaklaşan Mine Mutlu ile Yeşilçam’ın isimsiz kahramanlarınıda unutmayan Melih Gülgen’e teşekkürler.
Yazan: Gökay GELGEC – Yojimbooo
Not: * Kaçırılan kadın şarkıcı ve ona aşık (aynı zamanda fanatiklik derecesinde hayran) gençlerin hikayelerini konu alan Emel Sayın ve Tarık Akanlı bir diğer Yeşilçam klasiği Mavi Boncuk’u da bu uyarlamaların güldürü öğesi ağır tutularak yapılanlarından birisidir.
TATLI TATLI Resim Galerisi:
(Bazı resimler 18+ öğeler içermektedir. Resimleri orjinal boyutlarında görmek için üstlerine tıklayınız)
Önceki İçerikYeşilçamın Dini Filmleri
Sonraki İçerikLevent Çakır’ın Resmi Facebook Profili açıldı
1982 - Abisi ile beraber Cüneyt Arkın'ın SON SAVAŞÇI filmini sinemada seyrederek Fantastik kulvara erken giriş yaptı.1980'li yıllar - Video furyası ve TRT de yayınlanmış her tür filmi izleyerek geçirdi. Bu dönem özellikle ilerleyen yıllarda film müzikleri deşifreleri ve remake çalışmaları için bir ön kültüre sahip olmasını sağladı.1992 - Film muzikleri koleksiyonculuğu ve Yeşilçam filmlerinde kullanılan yabancı müziklerin deşifresine başladı. Son 20 yılda kaset, cd, plak ve sanal formatlarda olmak üzere 5000 adedin üzerinde film müziği albümü edindi.1998 - Çetin İnanç Koleksiyoncuları ÇIKO'yu kurdu. Grup amaç olarak filmlerin esinlendiği orjinal yapımları, filmlerde kullanılmış olan müziklerin deşifresi ve filmlere ait afiş - lobi kartı gibi dökümanların arşive eklenmesini seçti.2007 - Utku Uluer ile beraber SINEMATIK blogunun kurdular ve konsept dosyası CEMIL, Mesut Karanın katkılarıyla Cinemascope dergisinde yeraldı. Konsept dosyalar olarak Cemil ve Adalet filmlerinin yanısıra Tunç Okan Cumartesi Cumartesi ve Otobüs, Erotik Türk Sinemasının giallo örnekleri, Yeşilçam Remakeleri ve bir akım olarak Anadolu Westernleri konularında yazılı çalışmaları bulundu.2008 - Onar Films adına Jet Director ve Vendetta isminde iki kısa dökümanter hazırladı. Bu çalışmalar Demir Pençe Korsan Adam ve Cellat dvdlerinin basımlarında dünya pazarında yayınlandı. Hollanda kökenli Shockkend News sinema dergisi tarafından hazırlanan Turkish Trash Weekend film gösterimleri etkinliğinde konuşmacı ve danışman olarak yeraldı. Ayrıca yine aynı dergi için Türk Fantastik Sineması üzerine bir dosya hazırladı.2009 - Amerikan Dark Maze Studios dvd ve film yapımcılığı şirketi adına Korkusuz ve Kara Şimşek filmlerinin basım aşamalarında Çetin İnanç ve Serdar Kebapçılara ait dökümanterleri hazırladı. Aynı dönemlerde Melih Gülgen, Cüneyt Arkın ve Çetin İnançla kişisel sohbetlerini Sinematik için yazılı kaynak olarak paylaştı. Yönetmen Cem Kaya tarafından Alman ZDF kanalı için hazırlanan Remake Remix Ripoff belgeselinde konuşmacı olarak yeraldı. Massimo Italiano'nun hazırladığı Poliziesco kitabının Türk - Italyan ortak polisiyeleri bölümünde İnsanları Seveceksin filmi üzerine bir makale hazırladı. Ege Üniversitesi Sinema Kulübü tarafından hazırlanan etkinliklerde Cüneyt Arkın - Çetin İnanç dönemi filmlerinden Vahşi Kanın sunumunu ve anlatıcılığını üstlendi. KargART Geceyarısı Filmleri etkinlikleri kapsamında Kilink filmleri gecesinin anlatıcılığını yaptı.2010 yılından bugüne Macaristan'da yaşamaktadır.