Bir arkadaşımla son dönem Türk filmlerinde pek çok afişin ne kadar özensiz veya kişiliksiz olduğu üzerine tartışıyorduk. Bence Eşkiya‘dan sonra kişilikli ve kendine ait fazla bir afişin çıkmadığını savunurken arkadaşım 80lerden sonra iyi sanatçı kalmadığına kadar lafı götürdü.
Açıkcası görsel olarak arkadaşıma katılmıyorum çünkü ben pek çok yönden ve özellikle de teknik açıdan Yeşilçam dediğimiz dönemin önüne geçildiğini düşünüyorum. Ancak ben de afişlere pek önem verilmediğini düşünenlerdenim. Böyle farklı düşüncelere dalmışken son dönem filmlerimizin afişlerini bir daha gözden geçirmek için internette gezinmeye başladım. Link linki açar derken HINK tarafından yapılmış yeşilçam afişlerine rastladım. Birkaç gün önce de Tarkan filmleri için yaptıkları görselleri çok beğenmiştim. HINK Ethem Onur Bilgiç, Hakan Küçükyılmaz ve Selçuk Ören tarafından açılmış bir tasarım atölyesi. Bu atölyede önemli reklam ajansları, organizasyon firmaları ve yayınevleri için işler üretmekteymiş. Daha detaylı bilgi için sitelerini ziayeret edebilirsiniz (TIKLAYINIZ).
Selçuk Ören‘in tasarladığı posterlere bakarken yaklaşımının sitemizin Yeşilçam’ı ele alırken ortaya koyduğu yaklaşıma çok yakın olduğunu düşünüyorum çünkü nitelik ön planda ve detaylara önem verilmiş.
Eğer nostaljiye sıkı sıkıya bağlıysanız bazı afişleri tercih etmeyebilirsiniz. Ancak pek çok film festivalinin de görsellerini yapan oluşumun işlerini gördükten sonra neden bazı yeni filmlerin afişlerini HINK yapmıyor diye düşündüm. Ben özellikle Tarkan afişlerini, Çiçek Abbas‘ı ve Tosun Paşa afişlerini beğendim. Aşağıda tasarladığı afişlerden bir galeri bulacaksınız. (Utku Uluer)