Kadrosunda pek çok değerli yazar bulunan Arka Pencere dergisi sinemamamızda o yılın en kötülerini veya kendi deyişleriyle “en fenalarını” seçiyor. Bu yıl 4. kere verilen Altın Kestane ödülleri ile neredeyse tamamen hemfikir olduğum için siz değerli Sinematik Yeşilçam okurlarıyla paylaşmak istedik. Genellikle arşivsel bir yaklaşım içerisinde olduğumuz için ve vizyon filmleirne yer vermediğimiz için pek ödüllerle de ilgili değiliz.
Bu yıl izlediğim filmler içerisinde özellikle Sinan Çetin‘in neresinden tutacağımı bilemediğim Çanakkale Çocukları filmi ödüllerden nasibini fazlasıyla almış. Genel olarak seyirciden uzaklaşan ve meydanı kötü komedi filmlerine bırakan bir anlayış giderek güçleniyor. (Utku Uluer)
4. ALTIN KESTANE ÖDÜLLERİ – SİNEMAMIZDA 2012’NİN EN FENALARI
Her cuma yayımlanan haftalık online film kültürü dergisi Arka Pencere’nin düzenlediği ‘geleneksel’ Altın Kestane Ödülleri bu yıl dördüncü kez dağıtıldı. 38 sinema yazarı ve kültür-sanat gazetecisinin oylarıyla belirlenen ödüller, toplam yedi kategoride sahiplerini buldu ve
“Sinemamızda 2012’nin En Fenaları” belirlendi.
EN FENA FİLM: SÜPERTÜRK (Yön: Tamer Karadağlı)
Her sahnesiyle seyirciyi çelişik duygulara sürüklediği, sinir bozukluğundan gülmek ile ağlamak arasında kararsız bıraktığı için…
EN FENA YÖNETMEN: SİNAN ÇETİN (Çanakkale Çocukları)
Çanakkale Savaşı’nın şakaya gelmeyeceğini bilmediği için…
EN FENA KADIN OYUNCU: REBEKKA HAAS (Çanakkale Çocukları)
Eşinin yönettiği filmde yoga ile Çin işkencesinin karışımı tarzında bir oyunculuk sergilediği için…
EN FENA ERKEK OYUNCU: CEMAL HÜNAL (Kaos: Örümcek Ağı)
İyi bir ‘kötü adam’ olmaktan fersah fersah uzak düştüğü için…
ALARM ZİLİ ÖDÜLÜ (Yavuz Bingöl)
“Kurtuluş Son Durak”, “Çanakkale Çocukları” ve “Mevsim Çiçek Açtı” filmlerindeki oyunculuk performansı hep ‘vasat altı’ kaldığı için…
JÜRİ ÖZEL ÖDÜLÜ (Facebook)
19-25 Ekim 2012 tarihli 156. sayısının kapak görseli olarak Sylvia Kristel’in dünyaca ünlü pozunu kullanan Arka Pencere’yi sansürlediği için…
NOT: Altın Kestane Ödülleri’yle ilgili diğer ayrıntılar, kararların gerekçeli açıklamalarının tamamı ve jüriyi oluşturan isimler Arka Pencere’nin 172. sayısında yer almaktadır. www.arkapencere.com