Emrel Aykut Akalın‘ın Yeşilçam filmlerinden yakaladığı 5 karede sadece filmlerden değişik görüntüler değil ayrıca gözden kaçan pek çok ayrıntı var. Bazen işaretlemek için çizilen bir film, bazen montaj masasında filme yapışmış bir böcek ve bazen kadraja giren bir ip ve Emrel’in detaylara verdiği önem sayesinde film karelerinde o dönemin Türkiye‘sine dair görüntülere de yer veriyoruz geçmişe tanıklık ediyoruz. Film karelerinde emekçileri unutmadan sinemamıza hayatlarını adayan pek çok ismi hatırlıyoruz…
Konuklarımız: Süreyya Duru, Hülya Avşa, Metin Akpınar, Cüneyt Arkın…
Tam öpüşecekleri sırada kapı açılır ve adam ile kadın kapıya bakarlar. biri sağa biri sola, normalde yönetmen çekim öncesi “buraya bakacaksınız” diye bir nokta belirlemesi lazımdı. yönetmenliğini beğendiğim Süreyya Duru‘ya bunu yakıştıramadım. olsun yinede hatasız kul olmaz…
Hülya Avşar sadece güzellliği ile bile Yeşilçam’a katma değer sağlamıştır.
Metin Akpınar avucunu yalıyor. 🙂 bir dönem Kemal Sunal filmleri kadar Zeki Metin filmleri’de güzel gişe yapmış. Gerçi bu henüz ikili olmadan önceki arzu film güldürülerinden. Zeki ile Metin birbirlerinden o kadar farklılar ki biri nokta diğeri virgül gibidir. Zeki saf Metin uyanık ve kabadayı, aslında bu bazı filmlerinde tersine dönüşmüş olabiliyor
Once dövüş sonra seviş, Cüneyt abimiz yumruklarını şimdi yatakta sallıyor. lastik patladı şoför atladı 🙂
Remzi Jöntürk‘ün ustası Süreyya Duru. Kendi yönettiği bir filmde (Hayatımın en güzel yılları) rol almış.
Film Karelerinde Yeşilçam 31
NOT: Bu köşemizde sadece filmlerden yakalanmış kareler yer almaktadır. Lobilerden alınan veya film setlerinden yer almış görsellerle ilgili farklı paylaşımlarımız ve galerilerimiz mevcuttur. Bazen yakalanmış görsellerde bulanıklık olabilir bu tamamen kopya ile alakalıdır. Film Karelerinde Yeşilçam köşemizde bulunan bu görselleri sadece internet üzerindeki görsel arşive katkı sağlamak için derlemekteyiz.