Tecavüzcü Coşkun Soundtrack

“Dayağı yiyince yatakta daha ateşli oluyorsun”
Kayıp Kızlar – 1984
1980’li yıllarda zirveye oynayan toplumsal içerikli kayıp kızlar filmlerinin esas oğlan ve esas kızlarına karşı Türk Sinemasının geçmiş yıllarında ki örneklerinde benzerlerine rastlanamayacak kötü karakterlerde zirveye oynamaya başlar. Öyle bir devirdir ki takip eden 10 yılın ardından gelen yepyeni kuşağın birer sahiplenme figürü halini alırlar.

Narocular grubunun çalışmaları sayesinde akla gelmeyecek anlarda karşımıza çıkarak dağa taşa kazınan Nuri Alço odaklı sloganlar, Tecavüzcü Coşkun‘un Antalya spor’un milli amigosu oluşu, televizyon programları ve tabii ki internet, zamanında Jandarma koruması altında film çekilen, kötü karakterlerin kafalarına taşların atıldığı devirlerinde kapanışının habercisi olur.

1980’ler de ki tecavüz, içkiye ilaç atma, uyuşturucuya alıştırma, kız kaçırma gibi tüm temalar günümüzde gülümseme ile karşılansada kuşkusuz zamanında ki kuşağı etkilemiştir. Nuri Alço‘nun klasiği haline gelmiş ilaç+içki ikilisinin hangi bayanları birilerine karşı kendilerini koruma hissiyle harekete geçirdiği bilinmese de Tecavüzcü Coşkun (Göğen)‘in üzerinde zekice düşünülmüş iğfal planlarına ihtiyaç duymaksızın boş bulduğu noktada taarruza geçişi onu Nuri Alço kadar sahiplenmeye değer bir idol haline getirmiştir. Ayrıca salon erkeği stilinde harikalar yaratan Nuri Alço‘nun, dinamik kanı kaynayan spor giyinen alternatifini oluşturmuştur.

Şehirli anti karakterlerin bu iki büyük devine karşı geçmiş dönemin kırsal tecavüzcülerinin kalıcılık, stil gibi bir şansları olmadığı ise genç kuşağın günümüzde ki seçimlerinden açıkça anlaşılmaktadır. Benzer sahnelerde oynamış olan Erol Taş, Hayati Hamzaoğlu ve Bilal İnci‘den Yeşilçam kavgacılar ekibi üyelerine hiç bir oyuncu tecavüz konusunda Nuri ve Coşkun’un giyimden yaşam stiline kendilerine has özelliklerini taşıyamamıştır. Bu noktada sinemayla buluşması 1980’li yıllara rastlayan ve stilini bu yıllar içerisinde ortaya koyan Nuri Alço’ya karşı Coşkun Göğen’in hippi rollerinden tecavüzcülüğe terfi edişininde altı çizilmelidir. Her zaman dinamizmi simgeleyen Coşkun kendi yolculuğu içerisinde 1970’lerden 80’lere bir sıçrama tahtasından başarı ile geçmiştir.

1980’ler dinamizm çağıdır ve çağa ayak uyduran bu iki kahraman herşeyiyle birer 80’ler mitidir. Disko kültürü, break dance figürleri, converse spor ayakkabı, topçu modeli saçlar, fön, altın zincir, künye, italyan ayakkabı ….

Tecavüzcü Coşkun filmlerinde sıkça tekrarlanan senfonik temaların hatırlanması amacıyla hazırladığımız soundtrack albümü aşağıdaki linkten indirebilirsiniz;

Tecavüzcü Coşkun vs Nuri Alço
Tecavüzcü Coşkun vs Nuri Alço

http://rapidshare.com/files/58217455/Sinematik_Soundtrack_-_Tecavuzcu_Coskun_by_Yojimbooo.rar

Eğer çalışmıyorsa http://sharedir.com/603399/sinematik%2Bsoundtrack%2Btecavuzcu%2Bcoskun%2Bby%2Byojimbooo.html

veya

www.4shared.com%2Frar%2Fd_fmM8ef%2FSinematik_Soundtrack_-_Tecavuz.html%3Flocale%3Den&ei=H4ZJVKXbLeb_ygPUv4CwCw&usg=AFQjCNHqWcYjVGSuYpmiZBxfoeWJJF_Ojg

şifre: sinematik

Yazan: Gökay GELGEC – Yojimbooo

teco

Utku Uluer

1974'te Moda'da doğdu. İtalyada 1 4 yıl yaşadı. Italyanca ve Ingilizce dillerinde profesyonel turist rehberliği yapıyor. 1994 yılında Doğuş FM de Katiller de Ağlar müzik programı ile başlayan DJ'lik tutkusu DJ Legoman ismiyle farklı bir noktaya taşındı. 2007 yılında Sinematik yeşilçam sitesini kurdu, 2016 yılından beri Açık Radyo'da Yeşilçam Arkeolojisi programını yapıyor...

4 thoughts on “Tecavüzcü Coşkun Soundtrack

  • 9 Ekim, 2007 tarihinde, saat 17:09
    Permalink

    Süpersin Gökayyy! :))

    Yanıtla
  • 12 Ekim, 2007 tarihinde, saat 13:10
    Permalink

    Tecavüzcü coşkun türk sinemasında kendi ekolunü yaratan ender karakter oyuncularındandır . nuri alço her ne kadar başroldeki kötü karakter oyuncusu olarak karşımıza çıksa da coşkun yan rolde olmasına rağmen kendi stilin iyaratabilmiş ender oyunculardandır .

    kendisinin hiç unutamadığım sahnesi ise kadir inanır ve necla nazır’ın başrolunu oynadığı ”KAN” adlı filmdeki disko sahnesinde önce serenat okuması ardından altına işemesidir.
    ve asıl sormamız gereken de bugün türk sineması neden 70lerdeki 80 lerdeki gibi kötü adam çıkaramıyor ? eskiden olsa en az 10 tane isim sayabilirdk belki .hepsinin ihtisas alanı farkıydı. kimi tecavüzcü kimi köy ağası kimi mafya babası . bugün türk sinemasında ( artık yeşilçam demeyeceğim ; yeşilçamı da bitirdik ) aklıma bir tane kötü adam gelmiyor abi.

    coşkun baba sen çok yaşa !!!

    Yanıtla
  • 14 Ekim, 2007 tarihinde, saat 01:18
    Permalink

    coskun benim aklimda tecavuz edecegi kizi kestikten sonra, azicik kalmis sigarasini yere atip ayaginin ucuyla ezdikten sonra harekete gecerken kalmistir.

    Yanıtla
  • 13 Şubat, 2011 tarihinde, saat 20:45
    Permalink

    Paylaşımınız için teşekkür ederim ancak yazınızın içindeki yazım hataları gerçekten hoş durmamış ayrıca Narocular grubu diye bir grup yok onun ismi; n.a.r.o. (Nuri Alco Revival Organization) veya NARO (Nuri Alco Revival Organization).

    Burada ingilizcede olan bir manifestoları vardır: http://naro.wakaf.net/en/naro_eng.htm

    Sosyolojik toplumsal gerçeklere yönelik yapmaya çalıştığınız çözümlemelere katılmadığımı ve yazınızın tecavüzü onaylayan seksist bir bakış açısı olduğunu bunun da beni rahatsız ettiğini paylaşmak istedim.

    Yanıtla

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir