Türk Sinemasının önemli görüntü yönetmenlerinden Çetin Tunca renkli türk filmlerinin küçümsenmeyecek bir bölümünün ”estetik şablonlarından birine dönüşen prizmatik görüntünün öyküsünü paylaşıyor bizimle”
Tunca: İlk defa Almanya‘ya gittiğimde keşfettim prizma objektifi. Aslında fotoğraf makinaları için tasarlanmış bir objektifti. Görüntüyü üçe beşe çoğaltıyordu .acaba sinemada da kullanabilirmiyiz diye düşündüm ve deneme amaçlı bir tane alıp getirdim . Yıl 1970-71…
İlk kez Metin Erksan‘ın EYVAH filminde kullandık ve iyi sonuç verdi. Ardından yine Erksan‘ın REYHAN filminde de kullandık. Objektif özellikle hayal kurma sahneleriyle ,mutluluk belirten sahnelerde ve gazino gibi eğlence yerleri atmosferinde sonuç veriyordu .
Sonradan bu görüntü tutuldu ,yaygınlaştı, pek çok filmde kullanıldı.
(ALINTI :ALTYAZI ,EKİM 2003)
Çetin İnanç’ta prizmatik kamerayı kullanan yönetmenlerimizden birisidir.