Cüneyt Arkın & Filiz Akın – Yarım Kalan Saadet (1970)

Yarım Kalan Saadet – filmi Arabesk filmleri saymazsam, müzikal türündeki favorilerimden biridir. Film, bir müzisyen ile bir hemşirenin aşkını anlatıyor. Başrollerde sinema kariyerleri boyunca 21 kez yan yana oynayan Cüneyt Arkın ve Filiz Akın var. Gurbet Kuşları, Yankesici Kız, Çıtkırıldım, Acı Tesadüf, Ölüme Kadar, Affedilmeyen, Yıkılan Yuva, Silahlı Paşazade, Fakir Gencin Romanı, Kader, İki Esir, Lekeli Melek, Yumurcak Köprüaltı Çocuğu, Küçük Sevgilim, Oyun Bitti, Acı Hayat ve Babaların Babası gibi filmlerde başarılı birliktelikler kurmuşlardı.

Filmin Konusu

Ekrem Arkın (Cüneyt Arkın), ünlü bir şarkıcı ve besteci, ünlü bir müzisyen olan amcanın yetiştirdiği bir yetim. Bir gün izleyicilerinden hemşire Fatoş’un (Filiz Akın) da bulunduğu bir hastanenin hastalarına konser vermesi teklif edilir. Fatoş, konserden sonra performansından dolayı Ekrem’e teşekkür eder. Genç kadına fotoğrafını hediye eden Ekrem, aralarındaki yakınlaşma sonrası evlenme teklif eder. Ancak düğüne gelemeyen Fatoş’un uçak kazasının kurbanları arasında olduğunu öğrenir ve yıkılır. Aradan yıllar geçer ve başka bir kız Jale (Zuhal Aktan) ile evlenir. Ancak genç adam mutsuzdur.

Bir gün konser sonrası dönüş yolundayken kaza yaparlar ve Ekrem görme yetisini kaybeder. Aslında ölmemiş olan Fatoş, olayı öğrenir. Gül ismini kullanarak bir hemşire olarak çalışmaya başlamıştır. Ekrem’in karısı Jale, Gül ile Fatoş’un aynı kişi olduğunu anlar. Gül’ün ilgisini çeken Kamil (Önder Somer), bu gerçeği Ekrem’e söyler. Ameliyat sonrası gözleri açılan Ekrem, Fatoş’un kaçtığını görür. Genç kadının izini bulan Ekrem, Fatoş’a yeninden kavuşmuş olur.

Film Atmosferi

Film, Vyjayanthimala ve Rajendra Kumar’ın oynadığı 1968 Hint filmi Saathi‘nin yeniden yapımıdır, ancak aralarında farklılıklar vardır. Orijinalde ana karakterler bir hastanede çalışıyor. Bununla birlikte, yeniden yapımda ana karakterin mesleği şarkıcılığa dönüştürülmüş durumda. Filmin atmosferi romantik anlardan çok drama içeriyor. Genellikle Yeşilçam filmlerinde şarkı sahneleri olarak bir gazino ya da bir gece kulübü görürüz. Yarım Kalan Saadet filminde müzik sahneleri genellikle bir konser salonunda geçiyor

Oyuncular

Cüneyt Arkın, Gözleri Ömre Bedel, Sürtük 1965, Satılık Kalp, Affedilmeyen ve Ayrılık Şarkısı’nın ardından altıncı kez şarkıcı ve müzisyen rolünü oynadı. Abdurrahman Palay‘nin sesi bu rol için mükemmeldi. Ayrıca sanatçının markası olan olan efsanevi cümle «N’ayır, n’olmaz» ı da filmde duyabilirsiniz. Filiz Akın‘ın oynağı Fatoş, açılış sahnelerinde oldukça sakindi. Ama gözü kör olan Ekrem’in yanında olduğu sahnelerde endişeli bir ruh halinde.

Yeşilçam döneminin diğer filmlerinden farklı olarak bu filmde kötü adam yoktu. Buna rağmen Önder Somer’i olumlu olarak görüyoruz. Bu filmde kahramana yardım etmeye çalışan bir doktoru oynadı. Jale’yi 1968 Türkiye güzeli Zuhal Aktan canlandırdı. Nevin Akkaya’nın sesi oyuncuya duygusal gücü yüksek bir karakter kazandırmış.

Film, Avni Dilligil‘in kariyerindeki son filmlerden biriydi. Bir müzisyen olan kahramanın amcasını oynadı, Ekrem’in akıl hocası ve öğretmeni oldu.

Müzik Detayları

Filmin müziklerini ünlü besteci Metin Bükey hazırladı. Şarkıları Yıldırım Gürses seslendirdi. Yorumcunun karakteristik sesiyle seslendirdiği Son Mektup, Sonbahar Rüzgarları ve Aşk Mabudesi gibi şarkılar diğer filmlerde de duyulabilir.

Filmde çalan şarkıların listesini de verelim.

  • Aşkım Bahardı
  • Özleyiş
  • Bir Gün Karşılaşırsak Ayrıldığımız Yerde
  • Yarım Kalan Saadet (45lik) – Sahibinin Sesi 45-AX 3430
  • Unutulmayan Şarkı (45lik) – Sahibinin Sesi 45-AX 3430

Üçüncü şarkı Bir Gün Karşılaşırsak, Zeki Müren’e ait şarkının yeniden yorumu. Filme ismini veren şarkının sözleri Şadi Kurtuluş tarafından bestelendi. Daha sonra bu şarkı şarkıcı Handan Kara’nın da repertuarına girdi.

Yıldırım Gürses’in plağının arka yüzünde Unutulmayan Şarkı vardı. Mohammad Ali Fardin’in oynadığı İran filmi Soltane Ghalba‘yı görene kadar şarkının orijinal versiyonundan haberim yoktu. Neredeyse film boyunca enstrümantal bir tema olarak da duyulabiliyoruz bu güzel şarkıyı. Bu filmin haricinde Filiz Akın’ın oynadığı Ankara Ekspresi, Yuvasız Kuşlar ve Malkoçoğlu Cem Sultan filminde de tema olarak kullanılmış eser.

Ekrem ve Fatoş’un çıktığı sahnede Davie Allan and the Arrows’dan The Chase’in melodilerini duymaya başlıyoruz. Film aynı zamanda André Previn’in Maggie’s Murder ve End Title (Dead Ranger) melodilerini de içeriyor.

Sonuç

Bu filmin harika duygu tonlarına sahip olduğunu söyleyebiliriz. Yakın zamana kadar, film televizyonlarda pek gösterilmiyordu. Ancak yapılan restorasyon sayesinde film hem internette hem de televizyonda kült statüsü kazanmaya başladı. Romantik bir film izlemek istiyorsanız Yarım Kalan Saadet tam size göre. Benim gibi müzik severlerin bu filmi beğenebileceğini rahatlıkla söyleyebilirim.

Film müzikleri konusundaki yardımları için sevgili arkadaşlarım Sabahattin Bilgiç ve Muharrem Temel’e teşekkür ederim.

Yarım Kalan Saadet (1970)

Yapımcı : Türker İnanoğlu

Yönetmen : Türker İnanoğlu

Senarist : Bülent Oran

Tür : Melodram, Müzikal

Yapım Yılı : 1970

Özellikler : 35 mm, Renkli

Süre : 90 dk

Ülke : Türkiye

Dil : Türkçe

Vizyon Tarihi: 1970

Sinematik Yeşilçam için Hazırlayan : Anna JärvinenTemmuz 2021

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir