Belkıs Özener’le İkinci Buluşma: Benim Sesim Sinema

Yeşilçam şarkılarının perde arkasındaki sesi Belkıs Özener, Kalan Müzik‘ten çıkan 2006 tarihli ”Sahibinin Sesinden” albümüyle otuz küsür yıllık sessizliğini bozmuş ve sanat hayatında her daim özlemini çektiği ve hak ettiği bir vefaya mazhar olarak büyük bir geri dönüşe imza atmıştı. Bu yapımı tetikleyen olay ise 2004 tarihli ”Uçan Süpürge Kadın Filmleri Festivali” nde yaşanmıştı. Festival kapsamında verilen ”Bilge Olgaç Başarı Ödülü”yle taltif edilen bir Yeşilçam emekçisine hak ettiği iade-i itibar yıllar sonra teslim edilmişti.

25 şarkılık Sahibinin Sesi’nden toplama albümü Yeşilçam sevenler için gerçekten büyük bir hazineydi. Plak koleksiyonerlerini peşinden koşturup duran plaklar / şarkılar bir yana, filmlerde kullanılan ve o güne dek herhangi bir formatta yayınlanmayan eserlere CD formatında bile olsa kavuşmak adeta rüya gibiydi. Yeşilçam’ın altın dönemine meraklı olan içinde bulunduğum genç kuşağın nice bireyi o albümle tanımıştı bu eşsiz sesi. Plak formatının artık nihai geri dönüşüyle bu harika albümün plağı Mart 2019’da müzikseverlerle buluşmuştu.

Derken aradan göz açıp kapayıncaya dek meğer tam on beş sene geçmiş. Dile kolay, tam üç yüzden fazla filme şarkılarıyla hayat veren billur sesli sanatçı, yepyeni bir toplama albümle (hem de Longplay plak formatında) hayranlarıyla ikinci kez buluşmanın heyecanını yaşıyormuş da haberim yokmuş. Ne yalan söyleyeyim bir kaç hafta öncesine kadar böyle bir projenin varlığından haberim dahi yoktu. Sosyal medyada yer alan plak satan gruplarda Belkıs Özener – Benim Sesim Sinema isimli albümün tanıtımını görünce inanılmaz mutlu oldum ve hemen şarkı listesini incelemeye yeltendim. Albüm ismi de tanıdık geliyordu. Benim Sesim Sinema, değerli yazar Alican Sekmeç‘in 2017 tarihli Malatya Uluslararası Film Festivali için hazırladığı Belkıs Özener kitabının ismiydi. (Longplay iç kapağında, Alican Sekmeç’in Belkıs Özener’e şükranlarını sunduğu harika bir yazı mevcut.)

Artvizyon firması adına Ufuk Işıklar yapımcılığında hayat bulan Benim Sesim Sinema albümünde on dokuz eser yer alıyor. Lale Film Stüdyosu – Necip Sarıcıoğlu Arşivi‘ndeki orjinal master bantlardan titizlikle seçilen şarkılar, 180 gr. vinil plak üzerine raptedilmiş. Longplay’in açılır kapak dizaynı Belkıs Özener’in büyüleyici siyah beyaz fotoğraflarıyla süslü. Ön kapağın boş bırakılan sağ tarafı ise tam anlamıyla imzalık. Albümü elime aldığımdan beri, ön kapağı sanatçımıza imzalatmayı kafaya takmış durumdayım. Umarım en kısa zamanda kendisini yeniden görmeyi ve halini hatrını sormayı başarabilirim. Albümün karton kalınlığı ve baskı kalitesi de oldukça tatmin edici ve beklentileri karşılayan nitelikte. Künye vazifesi gören etiket de cabası. Ses kalitesi için yorum yapmama gerek dahi yok. Orijinal bantlardan yapılan aktarım oldukça başarılı. Kesinlikle tereddüt etmeyin ve arşivinize bu plağı mutlaka katın derim.

Belkıs Özener 2

Önceki albümün kartonetinde cümlelerini ”Ayırmasın Mevlam Bizi Ömür Boyunca” notuyla bitiren Belkıs Özener’in yeni çıkan albümle bu naif dileğinin gerçekleşmiş olması da oldukça anlamlı.

Tam da yeri gelmişken Benim Sesim Sinema albümünde iç kapakta yer alan Belkıs Özener imzalı kısa yazıya yer verelim ve kıymetli sanatçımızın ikinci buluşma heyecanına ortak olalım :

”40 sene susmuş ve ”bu şarkıları Yeşilçam’da ben okudum” demek için sabırla beklemiştim. 2006’da yapılan ilk albümüm ile beni tanımış oldunuz. Artık hem sesim hem görüntüm ile karşınızdaydım. Dolu dolu geçen 15 yıldan sonra bu ikinci albümün yapılmasını da hasretle bekler oldum. Kısmet bugüne ve Ufuk oğluma imiş. Yıllar sonra tekrar gönüllerinizde olduğum için çok mutluyum. Bu güzelim şarkıları saklayan Necip Sarıcıoğlu’na ve mesleğe adım atmama sebep olan Metin Bükey’e çok şey borçluyum. Onların nezdinde tüm Yeşilçam emekçilerine ve siz sevenlerime en derin sevgi ve şükranlarımı sunuyorum. Naif ve duygu dolu yılların şarkılarını dinlerken beni hatırlamanız dileğiyle…”

Albümde yer alan 19 şarkının eser sahipleriyle birlikte tam listesi şu şekilde.

A1 – Severek Ayrılalım (Söz – Müzik: Orhan Gencebay)

A2 – Bu Sana Son Mektubum (Söz – Müzik: Suat Sayın)

A3 – Anma Arkadaş (Söz – Müzik: Selahattin Sarıkaya)

A4 – Sen Bahtımın Güneşisin (Söz: Emin Gündüz, Müzik : Halil Yenilmez)

A5 – Kara Vicdanlı (Söz – Müzik: Vedat Yıldırımbora)

A6 – Bana Aşk Dersi Verme (Söz – Müzik: Suat Sayın)

A7 – Herşey Bitmiştir Artık (Söz: Yusuf Kaya, Müzik: Hasan İbrahim Özoral)

A8 – Hepsi Boş Hepsi Rüya (Söz – Müzik: Ziya Azbazdar)

A9 – Yağma Yağmur (Söz – Müzik: Günay Nurkaya)

B1 – İnleyen Nağmeler (Söz – Müzik: Zeynettin Maraş)

B2 – Gizli Aşk Bu (Söz – Müzik: Zeynettin Maraş)

B3 – Dönemez Ki Bana (Söz: Fikret Şeneş, Müzik: Addis Harmandian)

B4 – Al Yanaklım (Söz: Karacaoğlan, Müzik: Mustafa Alpagut)

B5 – Ben Seni Unutmak İçin Sevmedim (Söz: Behlül Pektaş, Müzik: Amir Ateş)

B6 – Çaldığım Kapılar (Söz: Mehmet Erbulan, Müzik: İsmet Nedim Saatçi)

B7 – Nerden Düştüm Ben Bu Aşka (Söz – Müzik: Sabri Özdene)

B8 – Sensiz Saadet (Söz – Müzik: Mesut Yaşar Güvenir)

B9 – Anlamadın Mı (Söz – Müzik: Ziya Azbazdar)

B10 – Bu Ne (Söz: Fikret Şeneş – Müzik: Aranjman)

Belkıs Özener 3

Repertuar seçimi yine oldukça başarılı ve tür çeşitliliği de daha fazla bu albümde. Sadece Hafif Batı Müziği değil, TSM, Folk ve hatta Arabesk türündeki eserlere de yer verilmiş. Belkıs Özener ise bildiğiniz gibi. Bahsettiğim türler arasında ustalıkla gezinmiş ve oldukça rahat bir şekilde eserleri icra etmiş. Fevkalade kuvvetli yorum gücüyle o çok iyi bildiğimiz şarkılar albüm boyunca adeta şeker şerbet gibi akıp gidiyor. Sesine sesini kattığı her eseri her defasında kendi şarkısı yapmayı başarmış usta yorumcu. Keşke hangi şarkının hangi filmde çalındığına dair notlar, filmlerden fotoğraflar ve künye bilgileriyle destekli tek sayfa insert gibi bir şey de düşünülmüş olsaydı. Bu da küçük bir nazar boncuğu olsun diyelim. Emeği geçen herkese Sinematik Yeşilçam ailesi olarak bu yazı vesilesiyle teşekkürlerimizi iletmiş olalım.

Gelelim albümün sürprizlerine; A4’de yer alan Sen Bahtımın Güneşisin şarkısının intro kısmında rahmetli dublaj sanatçıları Abdurrahman Palay‘ın ve Nevin Akkaya‘nın seslerini duyuyor olmak çok hoş. A8’de yer alan Hepsi Boş Hepsi Rüya’da ve B9 şarkısı Anlamadın mı da yer alan merhum Alaaddin Şensoy‘la yapılan düetler oldukça keyifli.

Benim albümde en beğendiğim ve çarpıldığım yorumlar sanırım içinde bulunduğum halet-i ruhiyemin de etkisiyle şunlar ; Bana Aşk Ders Verme, Herşey Bitmiştir Artık, Hepsi Boş Hepsi Rüya, Dönemez ki Bana ve Sensiz Saadet. Bu beş şarkının yerlerini beş gün sonra diğerlerinin alacağına eminim. Çünkü bu albümde boş yok. Belkıs Özener’in ruha dokunan o tatlı sesine doyabilmek mümkün değil.

Hem renkli hem de siyah beyaz filmlerin kah sahil gazinosunda kah boğaz tepelerinde kah salaş balıkçı meyhanesinde hayat bulan sahnelerinde yankılanan bu muhteşem tınılar Yeşilçam’a ve güzel zamanlara olan özlemimizi bir nebzede olsa dindirmeyi başarıyor. Arkanıza yaslanın, gözlerinizi kapatın ve albümün tadını doyasıya çıkarın. Başrolde olduğunuz kendi hayali Yeşilçam filminize Belkıs Özener sımsıcak sesiyle eşlik edecek.

Sinematik Yeşilçam için Hazırlayan : Sabahattin Bilgiç – Ekim 2021

Sabahattin Bilgiç

1985 Istanbul doğumlu. Çocukluk ve ilk gençlik yıllarının en güzel günleri Cihangir ve Heybeliada’da geçti. Ada akşamlarında kalabalığın peşine takılıp her seferinde biletsiz olarak girdiği ‘’Ayyıldız Sineması’’nda yüzlerce Hollywood film izleyerek, beyazperdenin düşler dünyasına kendisini kaptırdı. Müzik dinlemek ve sevdiği müzikleri farklı formatlarda fiziksel külliyat oluşturma çabasıyla biriktirmek her daim en büyük tutkusu oldu. Gel zaman git zaman, büyülü Yeşilçam dünyası ve özellikle ‘’Siyah Beyaz Türk Filmleri’’ onu da sardı. 2010 yılında kendi blog sitesi ’’küçükBÜYÜKdÜnYam’’ da müzik yazıları yazmaya başladı. Bunu 2015 tarihli kısa ömürlü fanzin ‘’Music Theraphy Club’’ izledi. 2017 yılında plak kapaklarının izini sürerek başladığı ''Sinematik Yeşilçam'' macerasında ‘’Müzik ve Yeşilçam’’ temalı yazılarıyla okuyucuyla buluşuyor...

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir