Türkan Şoray Kanunlarını Yıkan Film : Tatlı Nigar
Sinemamızın Sultanı Türkan Şoray; oyunculuğu kadar kendi adıyla anılan Şoray Kanunları’yla da tanınır. Gelen tekliflerden, Türkan Şoray’ın giyeceği kostümlere, çalışma saatlerine, alacağı ücrete vs. ilişkin kuralların özellikle 6. maddesi yani “Filmde öpüşme ve açık sahne olmayacaktır” şartı çokça tartışılmıştır.
Türkan Şoray, sinema perdesinde yeni yeni göründüğü yıllarda oynadığı filmlerinde, bu tip “açık” ve “öpüşmeli” sahnelerde yer almış, bu durumu da o yıllarda seyircileriyle yeterince güçlü bağının olmamasıyla açıklamıştı. Yıllar sonra kendi yazdığı Sinemam ve Ben kitabında, “Sevgi ifadesi olan öpüşme seyirci tarafından belki de doğal ve hoş karşılanabilirdi; bu riski göze alamadım. Bir tek seyircinin bile, içinden de olsa hoşnutsuz olabileceği düşüncesini beynimden atamadım. Ülkemizin orta değerlerine, örf, adet ve geleneklerine bağlı olarak büyüdüğüm için seyircimi çok iyi anlıyordum… Hassas olduğum konulardan ödüm vermemek, oyuncu olarak hakkımı korumak, istismar edilmemek, harcanmamak için anlaşmalara bazı şartlar koymak gerektiğine karar vermiştim. Kendi ilkelerim, prensiplerim olmalıydı” diye savunur anlaşma şartlarını.
Sultan’ın kurallara bağlılığı uzun sürer. Ancak 1978 yılında çevrilen Tatlı Nigar filmi Türkan Şoray’ın bu kuralları biraz esnettiği filmlerdendir. 1978 yılında Sultan filmiyle birlikte ikinci defa kamera karşısına geçtiği Bulut Aras’la Tatlı Nigar filminde bir sevişme sahnesinin olduğundan bahsedilir. Mizah dergilerinin 1975 yılındaki tahmini 1978 yılında gerçekleşmiştir. Ve mizahçılar bu filmleri, bu sahneleri de Türkan Şoray’ın o dönem hayatındaki erkek Rüçhan Atlı’yla ilişkilendirmeyi başarır.
Sinematik Yeşilçam için Hazırlayan : Gürol Yüksel – Ocak 2022