Regal Plak Kapak Güzeli İlknur Taçbaş (1972)

Hepinize selamlar Sinematik Yeşilçam’ın kıymetli okurları. Bu ay sizler için hazırladığım iki sürpriz içerikle yeniden karşınızdayım. Siteye dahil olduğum 2017 yazında ilk yazılarımı uzunçalar kapaklarında yer almış sinemamızın dansçı yıldızları için ayırmış, topladığım arşiv malzemesini dört yazılık bir seride sizlerle buluşturmuştum. Yazı dizisinin konseptine uymadığı yani dans kökenli olmadığı için bir kaç güzeli devre dışı bırakmıştım. Şimdi, kısa aralıklarla yayınlayacağım iki yazıyla bu iki sürpriz isme yer vereyim diyorum. Umarım bu keşifler de hoşunuza gider. Hazırsanız bu yazıya konu olan kapak güzelini duyurayım: İlknur Taçbaş sizlerle.

Podyumlardan yolunu film setlerine düşüren manken – fotomodel İlknur Taçbaş, kariyerinin ilk yıllarında ağırlıklı olarak melodram ve macera filmlerinde küçük rollerde göründü. Bu yapımlarda pek öne çıkamayan avrupai tipli güzel sarışın, Aytekin Akkaya ve Yıldırım Gencer‘le beraber rol aldığı erotik soslu melodram Dayan Oğlum Dayan (Yön: Orhan Aykanat) filmindeki performansıyla nihayet dikkatleri üzerine çekmeye başardı. Bu filmden sonra takvimler yetmişlerin ortasını gösterirken – sinemamızın artık iyiden iyiye erotik furyaya yöneldiği dönemden – 70’ler sonuna kadar hatrı sayılır miktarda filmde rol aldı. Tek başrol deneyimini dönemin kült erotik yapımı Çikolata Tarlası (Yön: Günay Kosova) filminde yaşayan İlknur Taçbaş, 80’li yılları göremeden elini eteğini sinemadan çekti. Günümüzdeki akıbetinin ne olduğu bilinmeyen oyuncudan geriye 40 civarı film ve tabloid magazin dergilerine verdiği cesur pozlar kaldı.

Yazımıza konu olan İlknur Taçbaş’ın Yeşilçam’a giriş yaptığı yıl poz verdiği plak kapakları sırasıyla şöyle:

Hüsnü Özkartal Yönetiminde, Çağdaş Türk Müziği Hot Hits From Turkey – Regal (Türkiye) LRZTX 717 1972

İlknur Taçbaş LP 1

İlknur Taçbaş’ın kapak olduğu tanıtacağımız ilk albüm Regal Türkiye tarafından 1972 yılında piyasaya sunulan Çağdaş Türk Müziği Hot Hits From Turkey. Güzel fotomodel, ön kapakta seksi orkestra şefi imajıyla dikkat çekiyor ve pozitif duygular yansıtıyor. Arka kapağın solunda viyolonsel ve darbuka ile ayakta poz veren İlknur Taçbaş’ı, sağ tarafta uduyla sere serpe çimenlere uzanırken görüyoruz.

Orkestra şefi, aranjör ve Regal Plak müzik direktörü Hüsnü Özkartal yönetiminde Regal Hafif Müzik Orkestrası tarafından kaydedilen albüm Çağdaş Türk Müziği Hot Hits From Turkey, serinin diğer plakları gibi oldukça doyurucu bir müzikaliteye sahip. Dönemin on iki sevilen Çağdaş Türk Müziği eserinin batı standartlarıyla evrensel düzeyde düzenlenmesiyle sanat seviyesi yüksek bir yapıt meydana getirilmiş. Buruk Acı, İnleyen Nağmeler, Ömrümce Hep Adım Adım, Hatıra, Aşkın Kanunu, Gökyüzünde Yalnız Gezen Yıldızlar, Nasıl Geçti Habersiz gibi Yeşilçam filmlerinde duymaya aşina olduğumuz birbirinden güzel eserlerin su gibi akıp giden enstrümantal yorumları en güzel sinematografik anılarımıza adeta huşu içersinde eşlik ediyor. İsmiyle müsemma Çağdaş Türk Müziği tanıtım albümü niteliğindeki çalışmada kanun virtüözü Nevzat Sümer, yıldızlar topluluğu ekibin adeta en parlak yıldızı. Usta müzisyen, kanunun tellerine vurdukça dinleyeni adeta mest ediyor. İçerdiği müziklerle Yeşilçam Müzikleri Albümü ibaresini sonuna kadar hak eden bu güzel yapıt YouTube ve Spotify gibi internet müzik dinleme platformlarında ulaşılabilir durumda. Keşfedin, dinleyin ve tadını çıkarın.

Çeşitli Sanatçılar, Çağdaş Türk Müziği Hot Hits From Turkey – Regal (Yunanistan) SREG 1027 – 1972

İlknur Taçbaş 2

İlknur Taçbaş’ın ön kapağında yer aldığı diğer albüm Regal’in Yunanistan’da piyasaya sürdüğü yukarıda tanıttığımız albümle aynı isme fakat farklı bir içeriğe sahip. İlk albümün arka kapağına hapsolan viyolonselli ve darbukalı kompozisyon, burada plak kapağının ön yüzünün tamamını kaplıyor. İlk albümde de kullanılan fotoğrafları çeken Tuncer Cebeci başarılı bir foto konsepte imzasını atmış.

Albüm, Türk Müziği’nin isim yapmış başarılı solistlerinin şarkılarından oluşan renkli bir toplama albüm. On İki şarkılık albüme Güneri Tecer beş, Serap Mutlu iki, Ahmet Üstün iki, Zeynettin Maraş, Tülin Erdoğdu ve Gönül Yazar birer eserle katkı veriyor. Yunanistan pazarındaki Türk Müziği dinleyicileri için hoş bir repertuar tercih edilmiş Regal yönetimi tarafından. Gramofon Ltd. Şti tarafından EMIAL (Lambropoulos Bros Ltd.) şirketine lisanslanan albümün fiziki kopyasının izini Komşu’da sürmek en doğrusu. Zira memlekette dolaşıma girmeyen ve dolasıyla gözümüze pek ilişmeyen bir albüm bu. Albümü edinemeyen dinleyiciler için digital platformlarda temiz, kesintisiz ve dinlenebilir bir kaydının olması elzem. Albümü zaten koleksiyonuna katabilmiş olan da oldukça şanslı. Dünyanın en büyük seda kaydı organizasyonu namıyla maruf EMI‘a bağlı Columbia ve Regal şirketlerinin kataloğunda yer alan, 60’ların ikinci yarısında ve 70’lerin başında 45’lik formatında dinleyiciyle buluşan eserlerden oluşturulan seçki kesinlikle keyifli anlar vaat ediyor. Bu güzel albümde benim favorilerim şunlar: Gizli Aşk (Serap Mutlu), Akşamdan Sabaha Kadar (Gönül Yazar) ve Yeni Bir Aşk Arıyorum (Güneri Tecer).

Bugün yaşı ellinin üzerinde olan okurlarımızın hatırlayabildiği oyuncuyu keşfetmek isteyen genç kuşaklar için İlknur Taçbaş’ın rol aldığı filmlerin listesini vererek yazımızı nihayete erdirmiş olalım:

Filmografi : 1972 – Asılana Kadar Yaşayacaksın, Para, Namus, Savulun Geliyorum, Ah Koca Dünya, Denizden Gelen Kız, Ve Silahını Çekti / 1973 – Gecelerin Hakimi, Siyah Gelinlik, Ölüm Satanlar, Kabadayının Sonu, Siyah Eldivenli Adamlar / 1974 – Dayan Oğlum Dayan / 1975 – Çılgın Kızlar, Oh De Yavrum Oh De, Fıstıklar, Beş Atış Yirmi Beş, Vur Tatlım, Çikolata Tarlası, Fıstık Kızlar, En Büyük Patron, Kokla Beni Melahat, Vur Tatlım, Fıstıklar / 1976 – Nazmiye’nin Koltukları, Ne Alırsan İki Buçuk, Korkusuz Cengaver / 1977 – Alo Polis, Akrep Yuvası, Sihirli Gözlük / 1978 – Batak / 1979 – O Kadınlardan Biri

İlknur Taçbaş

Regal Plak Kapak Güzeli İlknur Taçbaş Sinematik Yeşilçam için Hazırlayan: Sabahattin Bilgiç – Nisan 2022

Sabahattin Bilgiç

1985 Istanbul doğumlu. Çocukluk ve ilk gençlik yıllarının en güzel günleri Cihangir ve Heybeliada’da geçti. Ada akşamlarında kalabalığın peşine takılıp her seferinde biletsiz olarak girdiği ‘’Ayyıldız Sineması’’nda yüzlerce Hollywood film izleyerek, beyazperdenin düşler dünyasına kendisini kaptırdı. Müzik dinlemek ve sevdiği müzikleri farklı formatlarda fiziksel külliyat oluşturma çabasıyla biriktirmek her daim en büyük tutkusu oldu. Gel zaman git zaman, büyülü Yeşilçam dünyası ve özellikle ‘’Siyah Beyaz Türk Filmleri’’ onu da sardı. 2010 yılında kendi blog sitesi ’’küçükBÜYÜKdÜnYam’’ da müzik yazıları yazmaya başladı. Bunu 2015 tarihli kısa ömürlü fanzin ‘’Music Theraphy Club’’ izledi. 2017 yılında plak kapaklarının izini sürerek başladığı ''Sinematik Yeşilçam'' macerasında ‘’Müzik ve Yeşilçam’’ temalı yazılarıyla okuyucuyla buluşuyor...

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

%d blogcu bunu beğendi: