Şeker Oğlan LP Kapak Güzeli Arzu Okay (1976)

70’li yılların fenomen oyuncularından Arzu Okay ın Şeker Oğlan isimli longplay’in kapağında yer aldığını biliyor muydunuz?

Geçtiğimiz ay Sinematik Yeşilçam sayfalarında yer verdiğimiz İlknur Taçbaş‘ın kapak olduğu plaklarla ilgili yazımla açtığım parantezi, bu ay 70’li yılların fenomen oyuncularından Arzu Okay’ın kapak güzeli olduğu plakla kapatarak mini yazı dizisini nihayete erdiriyorum. Plak koleksiyonerlerinin çok iyi bildiği bu güzel kapakla sayfalarımızı bir kez daha şenlendirelim ve konuya meraklı olan takipçilerimizi bilgilendirmiş olalım.

Arzu Okay; henüz 15 yaşındayken kazandığı Saklambaç Gazetesi yarışmasıyla Zeki Müren‘e fotoromanda eşlik etmiş, ardından bir başka yarışmada kazandığı ”Sinema Güzeli” payesiyle ismini duyurmaya başlamıştı. Ölünceye Kadar (Yön: Safa Önal) filminde Ayhan Işık ile objektiflerin karşına geçen güzel, akabinde baş rollere yükselmiş, rol aldığı filmlerde göz kamaştıran güzelliğiyle dikkatleri çekmişti.

70’lerin ortalarında moda haline gelerek bir furyaya dönüşen erotik komedilerde vücudunu cömertçe sergileyen ve kendi özel seyircisini yaratan Arzu Okay, magazin basının gözdesi durumundayken ani bir kararla sinemadan elini eteğini çekmişti. Sekiz yılın ardında yüzden fazla film bırakan sanatçı, daha önce denediği şarkıcılığa kısa bir süre devam ettikten sonra sahneleri de tamamen bırakmış ve iş hayatına atılmıştı.

Şeker Oğlan – Doruk Onatkut Orkestrası Bağlama; Arif Sağ – Yonca YCSLP – 5014 – 1976

Şeker Oğlan LP

70’lerin ortalarında sinemada vukubulan erotik furyanın ilginç isimli filmleri ve sloganları zaman zaman şarkılara da isim veriyordu : Haydi Bastır, Civciv Çıkacak Kuş Çıkacak, Lambaya Püf De, Ah Deme Oh De. Böyle bir ortamda plak şirketleri de boş durmayarak plakların satışlarını arttırmak için erotik film yıldızlarını albüm kapaklarına taşımaya başlamıştı. Figen Han’ı kapağına taşıyan ve Kent Plak‘tan çıkan Esin Engin ve Orkestrası‘nın Modern Oyun Havaları (Exotic Oriental Belly Dances Music – STX LP 105) albümünün yüksek tirajıyla enstrümantal oyun havaları müzikleri yeniden popüler olmaya başlamış ve ortalığı bir anda erotik kapaklı onlarca albüm kaplamıştı. Ağırlıklı olarak dansöz kostümleriyle poz veren Yeşilçam yıldızları müziğin kışkırtıcı ritmine kapılan dinleyenleri düşler dünyasına sürüklemeyi başarmıştı.

Ateşin artık düşmeye başladığı dönemde Yonca‘dan piyasaya sürülen albüm Şeker Oğlan, kapağına fenomen oyuncu Arzu Okay’ı taşımıştı. Şömine başında sere serpe oturan afro saçlı Arzu Okay verdiği pozda mahrem yerlerini kırmızı bir perdeyle örtmüştü. Yonca’nın patronu Ergin Bener, Doruk Onatkut ve Arif Sağ‘ın teslim ettiği albümü sattırabilmek için böyle bir yola başvurmuştu. Bu tercihini yaparken çoğu plak şirketi patronu gibi ne sanatçılarına danışmış ne de fotoğrafını kullandığı Arzu Okay’dan izin almıştı.

Dönemin ünlü aranjörü Doruk Onatkut’un orkestrasına Arif Sağ’ın sazıyla eşlik ettiği modern tarzda yorumlanan enstrümantal türkülerden oluşan Şeker Oğlan, türün en kaliteli albümlerinden biri, adeta bir klasik. Doruk Onatkut’un çarpıcı orkestrasyonlarına uyum içersinde eşlik eden Arif Sağ, telli sazın hakkını vermekle kalmayıp enstrümanını adeta dile getiriyor. Yaklaşık 40 dakika süren 13 şarkılık albüm dinleyeni adeta mest ediyor.

Hem içeriğiyle hem de kapağıyla alev alev yanan bu özel longplay, şimdilerde pahada el yakıyor olsa da plak koleksiyonerlerini peşinden koşturmaya hala devam ediyor.

Bonus : Lobilerden

Arzu Okay’ın mevzubahis LP’ye kapak olan pozların izini dilerseniz şimdi de lobi kartlarında sürelim. Tespit edebildiğim kadarıyla iki farklı filmi tanıtan lobi kartlarında da kullanılmış bu pozlar. Sırasıyla bakalım:

Kariyerinin ilk filmlerinden biri olan 1970 yapımı düşük bütçeli siyah beyaz avantür Kurt Kanı‘nda (Yön: Mehmet Aslan) Tanju Korel ile başrolü paylaşan Arzu Okay’ın bu ikonik pozunu filmin sonradan tasarlanan lobi kartında da görüyoruz. Kurt Kanı filminden sahnelerle kolajlanan görsellerdeki Arzu Okay imajları arasındaki altı yıllık fark dikkatlerden kaçmıyor.

Arzu Okay

Kariyerinin son filmlerinden biri olan komedi Ne Çıkarsa Bahtına (Yön: Yücel Uçanoğlu) filminde de benzer bir durum söz konusu. LP’de kullanılan görselle aynı foto seansında çekilen fotoğrafta Arzu Okay’ı bu sefer şömine önünde görüyoruz. Kollarıyla göğüslerini kapatan oyuncu, objektife derin bir bakış fırlatırken kimbilir kaç erkeğin gönlünü yakmış.

Arzu Okay

Şeker Oğlan LP Kapak Güzeli Arzu Okay Sinematik Yeşilçam için Hazırlayan: Sabahattin Bilgiç – Mayıs 2022

Sabahattin Bilgiç

1985 Istanbul doğumlu. Çocukluk ve ilk gençlik yıllarının en güzel günleri Cihangir ve Heybeliada’da geçti. Ada akşamlarında kalabalığın peşine takılıp her seferinde biletsiz olarak girdiği ‘’Ayyıldız Sineması’’nda yüzlerce Hollywood film izleyerek, beyazperdenin düşler dünyasına kendisini kaptırdı. Müzik dinlemek ve sevdiği müzikleri farklı formatlarda fiziksel külliyat oluşturma çabasıyla biriktirmek her daim en büyük tutkusu oldu. Gel zaman git zaman, büyülü Yeşilçam dünyası ve özellikle ‘’Siyah Beyaz Türk Filmleri’’ onu da sardı. 2010 yılında kendi blog sitesi ’’küçükBÜYÜKdÜnYam’’ da müzik yazıları yazmaya başladı. Bunu 2015 tarihli kısa ömürlü fanzin ‘’Music Theraphy Club’’ izledi. 2017 yılında plak kapaklarının izini sürerek başladığı ''Sinematik Yeşilçam'' macerasında ‘’Müzik ve Yeşilçam’’ temalı yazılarıyla okuyucuyla buluşuyor...

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

%d blogcu bunu beğendi: