Zerrin Egeliler ve Kimlik

8
3111

Yazıdaki bazı görseller +18’dir!

zerrin egeliler banner

ZERRİN EGELİLER’i tanımak

Yönetmenler, Kötü karakterler, Yardımcı Oyuncular olarak kendi halinde seyredip iştirakleriyle istikrarlı bir çizgiyi sürdüren anket çalışmalarımız Türk Sinemasında En Beğenilen Tür konulu başlığın sonuçları neticesinde konuya internet istatistiklerini bir yana bırakarak yaklaşmaya çalışan pek çok okuyucuyu da şaşırtmış olsa gerek.

Aradan yıllar geçse de bir türlü doyacak gibi gözükmeyen yağız delikanlı ruhumuzun şehvet arzusu, kültürle görsel boşalım arasındaki farkı kapatacak gibi gözükmüyor. Ahlak ve Töreler coğrafyasında ki bu zincire vurulmuş muhafazakar abazanlığı bir İarafa bırakarak Teşhir ve Röntgen birlikteliğine anti estetik bir hizmette bulunan, sinemamızın çizgisiz bir türüne eğilebiliriz.

zerrin_egeliler_sinematik5 zerrin_egeliler_sinematik13

Erotik Türk Sineması %64’lük oy oranıyla en beğenilen türler sıralaması içerisinde benzeri Erol Taş‘ın rakiplerine %100 fark attığı Kötü Karakter Anketi‘ne benzemekteydi.

Zerrin Egeliler, Sinematik blog olarak Okuyucu Anketlerine başladığımız dönemin ilk birincisiydi. Zerrin Egeliler’in sinema kariyerinin üzerinden, bir erkeğin ergenliğe ulaşmasına kadar geçen yılların ardından “Kırmızı Nokta” kuşaklarıyla tanıştığımız özel televizyon kanalları devrinde, ikinci kuşak hayran kitlesinin oluştuğunu söyleyebiliriz. O dönemde çoğu insan için buğulu bir camın ardından orta çağ hissi veren bir devir gibi gözüken 70‘lerin ikinci yarısının bugün etek giyen kadını dahi göstermeye tahammülü bulunmayan Huzurlu Medyamıza anarşist bir alternatif olduğu söylenebilir mi?

zerrin_egeliler_sinematik4 zerrin_egeliler_sinematik7

Öyle ki; Yeşilçam’ın Erotik Furyasını (veya Seks furyasını) telaffuz etmek, Stalin‘in ortadan kaldırdığı insanları ayrıca tarih sayfalarından da sildirmek gibi organize bir yokediciliğe başvuruşunu hatırlatıyor. Bu yokediş süreci, “Ahlak” teriminin muhafazakar bir zebaniler grubunun elinde milletvekili dokunulmazlığı gibi bir ulaşılmazlık zırhı ile çevrelenip “Dışkı” manasında sözcüklerle zihinlerden bir daha hatırlanmamak arzusuyla silinmesi için gayret gösterilmesine benzemektedir.

zerrin_egeliler_sinematik8 zerrin_egeliler_sinematik9

ZERRİN EGELİLER’i tanımlamak

Zerrin Egeliler, jet hızında filmlerin çekildiği ve aralarına genellikle İskandinav mahsülü parçaların eklendiği bir dönemin bilinçaltında ki dramıdır. Sansür kuruluna az çok bir hikaye barındırdığı aldatmacasıyla gönderilen ve sonradan lobi kartı, afiş ve ithal parça desteğiyle ana kitlesine ulaşan pek çok Hardcore ürünün içerisinde konulu Softcore ürünlerde oynamıştır. Şöhretinin 1978 yılından itibaren zirve yaptığı ve Türkiye’nin bilinen ilk Hardcore Pornosu‘nun bu yıllarda çekildiği düşünülürse bir Porno Yıldızı değil, Erotik Star olduğunu belirtmek gerekmektedir.

zerrin_egeliler_sinematik6 zerrin_egeliler_sinematik10

Zerrin Egeliler, sinemada kadın figürünün 1920‘lerden 1970‘lere Oryantal danstan striptize uzanan bir yolda, dönemlerinin sınırları çerçevesinde erkek bünyelerde ki adrenaline kaynaklık ettiği; kendisine sunulanla bir parmak bal yalamak mecburiyetinde olup, aza katlanıp hayallerine yüklenen bir kuşağın hayallerinde “asla hayır demeyen” bir obje olmuştur. İnternet’in en ücra köşelerinde sayılabilecek küçük yazı demetlerinin altında dahi okuyucu yorumlarına rastlanılması bu yüzdendir.

Zerrin Egeliler, entel bir yaklaşım içerisinde fenomen etiketi vurularak tanımsızlar listesine eklenecek bir isim değildir, tam aksine Akdeniz havasıyla Orta Doğu rüzgarlarını buluşturan bir toplumda ki dışı durgun içinde fırtınalar kopan kitlelerin bilinçaltında ki erotik mabedin bir idolüdür.

zerrin_egeliler_sinematik21 zerrin_egeliler_sinematik25

Hatta;
2008 yılında da geçmişte olduğu gibi büyük bir çoğunluğunun, sanatı müzik ve sinema ( televizyon dizilerini de unutmamak gerekir) olarak kabullendiği, ancak olmazsa olmaz bir özelliği olarak ta mutlaka hüznü barındırması gerektiği fantastik bir anlayışın içinde ki gizli bir mabettir. Bu mabede yakışan isimde şu olabilir;
Hüzün ve Erotizm

Ekşi Sözlük: Zerrin Egeliler başlığında rastladığım ve bu paragrafları özetlemeye yetecek bir cümleyi paylaşmak istiyorum;

“Bir dönemin arzu nesnesi. Bir sinemada adamın onu izlerken ağlayarak masturbasyon yaptığını görmüştüm.”

Yazan: Gökay GELGEÇ – Yojimbooo

Not: Bu yazı ilk olarak 2008 yılında yayınlanmıştır.

zerrin_egeliler_sinematik28

zerrin_egeliler_sinematik

Yorumlar

PAYLAŞ
Önceki İçerikHaber – The Duke Mitchell Film Club Sunar: Kim bu Yadigar Ejder?
Sonraki İçerikYeşilçam’ın Gerçek Kahramanları – Cevat Kurtuluş
1982 - Abisi ile beraber Cüneyt Arkın'ın SON SAVAŞÇI filmini sinemada seyrederek Fantastik kulvara erken giriş yaptı. 1980'li yıllar - Video furyası ve TRT de yayınlanmış her tür filmi izleyerek geçirdi. Bu dönem özellikle ilerleyen yıllarda film müzikleri deşifreleri ve remake çalışmaları için bir ön kültüre sahip olmasını sağladı. 1992 - Film muzikleri koleksiyonculuğu ve Yeşilçam filmlerinde kullanılan yabancı müziklerin deşifresine başladı. Son 20 yılda kaset, cd, plak ve sanal formatlarda olmak üzere 5000 adedin üzerinde film müziği albümü edindi. 1998 - Çetin İnanç Koleksiyoncuları ÇIKO'yu kurdu. Grup amaç olarak filmlerin esinlendiği orjinal yapımları, filmlerde kullanılmış olan müziklerin deşifresi ve filmlere ait afiş - lobi kartı gibi dökümanların arşive eklenmesini seçti. 2007 - Utku Uluer ile beraber SINEMATIK blogunun kurdular ve konsept dosyası CEMIL, Mesut Karanın katkılarıyla Cinemascope dergisinde yeraldı. Konsept dosyalar olarak Cemil ve Adalet filmlerinin yanısıra Tunç Okan Cumartesi Cumartesi ve Otobüs, Erotik Türk Sinemasının giallo örnekleri, Yeşilçam Remakeleri ve bir akım olarak Anadolu Westernleri konularında yazılı çalışmaları bulundu. 2008 - Onar Films adına Jet Director ve Vendetta isminde iki kısa dökümanter hazırladı. Bu çalışmalar Demir Pençe Korsan Adam ve Cellat dvdlerinin basımlarında dünya pazarında yayınlandı. Hollanda kökenli Shockkend News sinema dergisi tarafından hazırlanan Turkish Trash Weekend film gösterimleri etkinliğinde konuşmacı ve danışman olarak yeraldı. Ayrıca yine aynı dergi için Türk Fantastik Sineması üzerine bir dosya hazırladı. 2009 - Amerikan Dark Maze Studios dvd ve film yapımcılığı şirketi adına Korkusuz ve Kara Şimşek filmlerinin basım aşamalarında Çetin İnanç ve Serdar Kebapçılara ait dökümanterleri hazırladı. Aynı dönemlerde Melih Gülgen, Cüneyt Arkın ve Çetin İnançla kişisel sohbetlerini Sinematik için yazılı kaynak olarak paylaştı. Yönetmen Cem Kaya tarafından Alman ZDF kanalı için hazırlanan Remake Remix Ripoff belgeselinde konuşmacı olarak yeraldı. Massimo Italiano'nun hazırladığı Poliziesco kitabının Türk - Italyan ortak polisiyeleri bölümünde İnsanları Seveceksin filmi üzerine bir makale hazırladı. Ege Üniversitesi Sinema Kulübü tarafından hazırlanan etkinliklerde Cüneyt Arkın - Çetin İnanç dönemi filmlerinden Vahşi Kanın sunumunu ve anlatıcılığını üstlendi. KargART Geceyarısı Filmleri etkinlikleri kapsamında Kilink filmleri gecesinin anlatıcılığını yaptı. 2010 yılından bugüne Macaristan'da yaşamaktadır.