Ah Esen Püsküllü Ah!

2
7081

Ah Esen Püsküllü Ah banner

Türk sinemasının Türkan Şoray, Filiz Akın gibi belli başlı kadın oyuncularının karizmasına yetişememiş fakat Türk usulü balık etli vücudu, güzel yüzü (yine Türk’lere has bir deyişle “ay parçası”) ve zarafetiyle kendi havasını yaratmış bir kadın: Esen Püsküllü.

Temmuz 1946 yılında İstanbul, Beşiktaş’ta doğan Esen Püsküllü; duruşu ve endamıyla tam bir İstanbul hanımefendisi. Genç yaşta Ses dergisinin sinema yıldızı yarışmasında ikinciliği kazanarak bu yolla sinema oyunculuğuna başlayan diğer Ses kızlarından biri aynı zamanda. İşte bu sarışın, turkuaz gözlü, mini mini letafet, Esen Püsküllü 46341960’lı ve 1970’li yıllarda döneminin en ünlü yıldız oyuncularından biri olmayı başararak; filmlerin her dönemde (hatta günümüzde bile!) ihtiyacı olan “süs kadın” eksiğini de giderenlerdendi.

Yani ekrana yakışan, oyunculuğuyla çok fazla iddialı olmasa bile, kendine baktırmasını bilen bir havası vardı. Bu avantajı da şüphesiz “yıldız” olmasına yetti de arttı bile. (yine günümüz için oldukça tanıdık bir durum?!) Fakat rol aldığı birkaç film ve Erol Büyükburç (Öp Beni, Berduş, Avare Aşık), Zeki Müren (Rüya Gibi) ve Sadri Alışık (Ah Müjgan Ah, Darıldın mı Cicim Bana) ile çevirdiği filmler en çok hatırda kalanlar oldu.

Birlikte çalıştığı isimler öyle yenilir yutulur cinsten de değildi hani…

Üstelik az buz da değil toplam 74 filmde 27 başrol oynadı ve sadece güzel bir dekor olmadığını kanıtlarcasına 1975 yapımı Hulki Saner filmi, “Küçük Bey”in senaryosuna bile imza attı. Hülyalı bakışları ve dönemin marazi genç kız tipine uygunluğuyla Esen Püsküllü’yü; yatağına uzanmış beyaz geceliği içinde yazı yazarken hayal etmek zor değil.

Sinemaya 1965 yapımı “Horoz Nuri” filmiyle adım atan Esen Püsküllü; Bizans kraliçesinden, Saba Melikesi’ne; Müjgan’dan, Azeri kızına dek birçok role hayat verdi. En son 1977 yapımı, Kemal Kan’ın yönettiği “Bir Yiğit Gurbete Gitse”deki rolünün ardından Esen Püsküllü, 1980’li yıllarda sinemayı bıraktı. Halen Yücel Uçanoğlu ile evliliğini sürdürüyor; oğlu, kızları ve torunlarıyla Beşiktaş’ta sade bir hayat yaşıyor. Bu, dönemin magazin dergilerine kapak olan bu güzel kadının belki ününe ters ama gözlerine yansıyan mahmurluğuna denk düşen bir hayat şüphesiz…
Esen Püsküllü 003 sinematikyesilcam.com

Esen Püsküllünün filmografisi:

Küçük Bey 1975Senarist
Pembe Panter 1975Oyuncu
Ölüm Yolcusu 1974Oyuncu
Kızın Varsa Derdin Var 1973Oyuncu
Damdaki Kemancı 1972Oyuncu
Kaderin Esiriyiz 1972Oyuncu
Mustafam 1972Oyuncu
Rüyalar Gerçek Olsa 1972Oyuncu
Sen Alın Yazımsın 1972Oyuncu
Allı Turnam 1971Oyuncu
Rüya Gibi 1971Oyuncu
Yalnız Değiliz 1971Oyuncu
Ah Müjgan Ah 1970Oyuncu
Arkadaşlık Öldü ? 1970Oyuncu
Avare Aşık 1970Oyuncu
Darıldın Mı Cicim Bana 1970Oyuncu
Ölüm Emri 1970Oyuncu
Öp Beni 1970Oyuncu
Tatlı Hayal 1970Oyuncu
Cehennem Takibi 1969Oyuncu
Kaderden Kaçılmaz 1969Oyuncu
Seninle Düştüm Dile 1969Oyuncu
Altın Mezar 1968Oyuncu
Avanta Kemal Torpidolmaza Karşı 1968Oyuncu
Azrail Benim 1968Oyuncu
Bir Damat Aranıyor 1968Oyuncu
Kafkas Kartalı 1968Oyuncu
Kara Öfke 1968Oyuncu
Yalanllar 1968Oyuncu
Bizanslı Zorba 1967Oyuncu
Demir Yumruklu Üçler 1967Oyuncu
Gençlik Türküsü 1967Oyuncu
Kanlı Hayat 1967 – Oyuncu
Kırbaç Altında 1967 – Oyuncu
Kızım Duymasın 1967 – Oyuncu
Zehirli Dudaklar 1967 – Oyuncu
222 Nolu Dosya 1966 – Oyuncu
Ayyıldız Fedaileri 1966 – Oyuncu
Damgalı Adam 1966 – Oyuncu
Gariban 1966 – Oyuncu
Şoför Deyip Geçmeyin 1966 – Oyuncu
Üsküdardan Topkapıya 1966 – Oyuncu
Ailenin Yüz Karası 1965 – Oyuncu
Canım Sana Feda 1965 – Oyuncu
Cici Kızlar 1965 – Oyuncu
Dudaktan Kalbe. 1965 – Oyuncu
Garip Bir izdivaç 1965 – Oyuncu
Sokakta Kan Vardı 1965 – Oyuncu
Şepkemin Altındayım 1965 – Oyuncu
Bir klasiğe kısaca değinmeden olmaz…
ah-müjgan-ahAh Müjgan Ah (1970)
Yönetmen: Mehmet Dinler
Senarist: Safa Önal
Tür: Dram
Süre: 74 dakika
Oyuncular: Sadri Alışık, Esen Püsküllü, Salih Güney, Sami Hazinses, Nubar Terziyan, Güzin Özipek, Necip Tekçe, Faik Çoşkun, Mualla Sürer…
Konu: Manav çırağı Hüsnü, mahallenin güzel kızı Müjgan’a aşıktır. İki fukara genç, huzurlu ve mutlu yaşayacakları sıcak bir yuvanın hayalini kurmaktadır. Müjgan, annesini rahat ettirmek, biraz para biriktirmek için bir işe girer. Hüsnü, bu durumdan rahatsız olur. Sebepsiz, garip bir endişe duyar. Bir terzihanede çalışmaya başlayan Müjgan, zengin bayanları gördükçe lüks yaşama imrenir. Üstelik işyeri sahibinin oğlu da Müjgan’a ilgi duymaktadır. Diğer yandan Müjgan’ın, zengin bir damat isteyen paragöz annesi kızının Hüsnü’yle evlenmesini istemez ve kızını Faruk’a verir
Yazan: Semra Uygun (FrauDoll)

Yorumlar

PAYLAŞ
Önceki İçerikÖlümünün 5. yılında Suna Pekuysal
Sonraki İçerikDünden Bu Güne İhsan Gedik kitabı ve İhsan Gedik’e yapılan haksızlık
27 Ekim 1981’de Şanlıurfa’da sarışın olarak doğdu. Önceki hayatında bir Urartu olduğu için burda doğması normaldi. Yoksa kesin Bavyera’da doğardı. İki özel yetenekle dünyaya geldi: 30 yaşına gelince 30 yaşında olduğunu göstermemek ve Taksim’deki biletçi kız taklidi. Okul hayatına inek olarak başlayıp nerd’e oradan da fırlamalığa yükseldi. Aralarda çılgın kız, rockçı, seksi şempanze, doll gibi şeyler de oldu. Özünde iyi biriydi ama. Felsefe okuyup üstüne reklamcılık cila yaptı. Editörlüktü, muhabirlikti, fotoğrafçılıktı, torna tesviyecilikti antin kuntin ne kadar iş varsa hepsini yaptı. Sonunda da en babasını, reklam yazarlığını, powerpoint’e hazırladığı CV’sinin başına koydu. Film ve müzik yazıları, burç yorumları, Twitter iletileri, maç tahminleri yazdı durdu. Halen de kasıyor. Güneş gözlüklerini, karpuzu ve taytı çok seviyor. Bir gün bir otel odasında ölü bulunacağına inanıyor. Bu arada Yeşilçam’a hala ağlar eder. En sevdiği çift Hülya Koçyiğit-Kartal Tibet, 5000 kere izlediği tek film “Malkoçoğlu”, onu ağlatan tek aktör Sadri Alışık ve kendine yakın hissettiği tek karakter Piç Rıza’dır. İzzet Günay teklif etse hayır demez.