Melih Gülgen ile Derin sohbetler

6
2164


2006 Yılında Blogspot adresinde Sinematik maceramıza başlamıştık. 2007 yılında düzenli yayına geçmiştik. 2009 yılına kadar oldukça yoğun bir içeriğe sahiptik. Bu tarihten sonra sitemiz mevzuat yüzünden 2 sansür ve yasaklanma, 1 veritabanı kaybı bir hack ve bir de çökme yaşadı. Sitemizden kaynak göstermeden yapılan paylaşımlara değinmiyoruz bile… Veritabanımızda bulunan yaklaşık 100 kadar yazıyı ya kaybettik ya da formatlarını düzeltmek için çevrimdışına aldık. Bu yazılardan kurtarabildiklerimizi ara ara paylaşıyoruz.  Son kurtarıp düzenlediğimiz yazımız Gökay Gelgeç‘in değerli yönetmenimiz Melih Gülgen ile 2007 yılında yaptığı söyleşilerden derlediği yazı dizisi oldu. Bu yazı dizisini Ağustos ayı boyunca sizlerle paylaşacağız. Şimdi sizleri bu söyleşinin giriş kısmı ile başbaşa bırakıyoruz:

———–oOo———–
Melih Gülgen 3

Saat 14:40 :
Öğlen saatlerinden akşam üstüne ilerlemenin rahatlığını sunan gökyüzünü izleyerek , İstanbul boğazının şehrin kirli havasına meydan okuyan iyot kokusunu içime çekerek Karaköy’e doğru ilerleyen vapurun güvertesinde elimde ki büyük zarfa sıkıca sarılıyorum.

Temmuz ayında bir bütün olarak sizlerle paylaştığımız Cemil çalışmasının kitaplaştırılmış şeklini içeren zarfı çalışmamızı ithaf etmiş olduğumuz büyük usta Melih Gülgen‘e teslim edecek olmanın tarifsizliğini yaşamaktayım.
Saat 15:00 :
Karaköy’ün üzerine yapılan her türlü çirkin modernizasyona karşı Bir Zamanların İstanbul’unu inatla sunmaya çalışan görüntüsünün içerisinden Tünel yokuşuna doğru ilerliyorum. Kafamdan geçen binlerce soru ve sahne arasında yorulmak ne mümkün?
İstiklal Caddesi’nin binlerce kıyafetle bezenmiş insanların içerisinde akarsu misali ilerleyen kalabalığına karışıyorum.

Saat 15:15 :
Yolculuğumun bittiği noktada kendimi bir kaç gündür teyyit ederek ön araştırmasını yaptığım, elimle koymuş gibi içerisine girdiğim binanın 2. katında buluyorum. Telefonda görüştüğümüz gayrı müslüm beyefendi, Istanbulluluğa yakışan kibarlığıyla bana üst katı işaret ediyor ve açılan bir kapının ardından Melih Gülgen‘in karşısına çıkıyorum …

ve sonrası …
Devlet Güvenlik Mahkemelerinde yargılanmaktan Sansür kurulunda geçen yıllara; 12 Eylülden Asala’ya; Tatar Ramazan‘dan Ahmet Kaya‘ya; Cahit Berkay‘dan Harika Avcı‘ya; Arjantin‘den İtalya‘ya her renkten her tatta “derin” bir sohbete dalıyoruz.

Görüşmenin Alain Delon‘dan Humeyni‘nin devrim muhafızlarına uzanan bölümünü ise yakında sizlerle paylaşacağımız yeni bir Sinematik Konseptine saklıyoruz.
Melih usta daha ilk dakikada öyle büyük sürprizlerle konuşmaya başlıyor ki not almadan takip edebilmenin mümkün olmadığını anlıyorum, söylenen her söz ardında, ayrı birer film yapmaya yetecek bir hikayenin tılsımını fısıldıyor.
Öyle ki bir buçuk saate yayılan bu görüşmenin kaleme alınması bir kaç bölüm halinde sizlerle paylaşabileceğimiz bir röportajı oluşturuyor;
Yazan: Gökay Gelgeç

Not: Veritabanı ile ilgili problemler yüzünden ortadan kaybolan ancak aslında 2007 yılında yayınlanan söyleşimizi yeniden yayınlıyoruz…

* Vapur fotoğrafı: Utku ULUER

Yorumlar

PAYLAŞ
Önceki İçerikMenderes Köprüsü (1968)
Sonraki İçerikYeşilçam Kitapları – Yeşilçam’dan Serpintiler
1982 - Abisi ile beraber Cüneyt Arkın'ın SON SAVAŞÇI filmini sinemada seyrederek Fantastik kulvara erken giriş yaptı. 1980'li yıllar - Video furyası ve TRT de yayınlanmış her tür filmi izleyerek geçirdi. Bu dönem özellikle ilerleyen yıllarda film müzikleri deşifreleri ve remake çalışmaları için bir ön kültüre sahip olmasını sağladı. 1992 - Film muzikleri koleksiyonculuğu ve Yeşilçam filmlerinde kullanılan yabancı müziklerin deşifresine başladı. Son 20 yılda kaset, cd, plak ve sanal formatlarda olmak üzere 5000 adedin üzerinde film müziği albümü edindi. 1998 - Çetin İnanç Koleksiyoncuları ÇIKO'yu kurdu. Grup amaç olarak filmlerin esinlendiği orjinal yapımları, filmlerde kullanılmış olan müziklerin deşifresi ve filmlere ait afiş - lobi kartı gibi dökümanların arşive eklenmesini seçti. 2007 - Utku Uluer ile beraber SINEMATIK blogunun kurdular ve konsept dosyası CEMIL, Mesut Karanın katkılarıyla Cinemascope dergisinde yeraldı. Konsept dosyalar olarak Cemil ve Adalet filmlerinin yanısıra Tunç Okan Cumartesi Cumartesi ve Otobüs, Erotik Türk Sinemasının giallo örnekleri, Yeşilçam Remakeleri ve bir akım olarak Anadolu Westernleri konularında yazılı çalışmaları bulundu. 2008 - Onar Films adına Jet Director ve Vendetta isminde iki kısa dökümanter hazırladı. Bu çalışmalar Demir Pençe Korsan Adam ve Cellat dvdlerinin basımlarında dünya pazarında yayınlandı. Hollanda kökenli Shockkend News sinema dergisi tarafından hazırlanan Turkish Trash Weekend film gösterimleri etkinliğinde konuşmacı ve danışman olarak yeraldı. Ayrıca yine aynı dergi için Türk Fantastik Sineması üzerine bir dosya hazırladı. 2009 - Amerikan Dark Maze Studios dvd ve film yapımcılığı şirketi adına Korkusuz ve Kara Şimşek filmlerinin basım aşamalarında Çetin İnanç ve Serdar Kebapçılara ait dökümanterleri hazırladı. Aynı dönemlerde Melih Gülgen, Cüneyt Arkın ve Çetin İnançla kişisel sohbetlerini Sinematik için yazılı kaynak olarak paylaştı. Yönetmen Cem Kaya tarafından Alman ZDF kanalı için hazırlanan Remake Remix Ripoff belgeselinde konuşmacı olarak yeraldı. Massimo Italiano'nun hazırladığı Poliziesco kitabının Türk - Italyan ortak polisiyeleri bölümünde İnsanları Seveceksin filmi üzerine bir makale hazırladı. Ege Üniversitesi Sinema Kulübü tarafından hazırlanan etkinliklerde Cüneyt Arkın - Çetin İnanç dönemi filmlerinden Vahşi Kanın sunumunu ve anlatıcılığını üstlendi. KargART Geceyarısı Filmleri etkinlikleri kapsamında Kilink filmleri gecesinin anlatıcılığını yaptı. 2010 yılından bugüne Macaristan'da yaşamaktadır.